اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تشریح مطالبات دبیران شوراهای محلات ری در گفت‌وگو با فارس

سبزعلی: شهرداری منطقه 20 باید ویژه شود

دبیران شوراهای محلات منطقه 20 در گفت‌وگو با فارس به تشریح مطالبات و درخواست‌های خود پرداختند.

سبزعلی: شهرداری منطقه 20 باید ویژه شود

محسن سبزعلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران انتخاب مرتضی طلایی به‌عنوان رئیس ستاد شورایاران شهر تهران را فرصتی طلایی برای شهروندان و شورایاران تهران برشمرد و با اشاره به ویژگی‌های منحصر منطقه 20 گفت: ری از نظر موقعیت‌های مذهبی، تاریخی و اجتماعی با بسیاری از مناطق شهر تهران متفاوت است و این موضوع سبب شده تا در مناسبت‌های ملی و مذهبی پای بسیاری از اهالی شهر تهران به این منطقه باز شود و هر چند تاکنون اقدامات بسیار خوبی در منطقه صورت گرفته است اما هنوز از جنبه‌های مختلف ترافیکی، فرهنگی، عمرانی و خدماتی نیازمند اعتبارات مناسب برای پاسخ به مطالبات زائران و گردشگران هستیم که این موضوع می‌طلبد تا مسئولان شهر نگاه ویژه‌تری به منطقه داشته باشند.

دبیر دبیران شورایاران منطقه 20 در ادامه اظهار داشت: اکنون فرمانداری ری به‌عنوان فرمانداری ویژه استان تهران و فرماندار ری نیز به‌عنوان معاون استاندار معرفی شده است که این موضوع بر اهمیت این منطقه و شهر صحه می‌گذارد بنابراین ما نمایندگان اهالی منطقه 20 نیز از اعضای شورای شهر تهران خواستاریم تا در خصوص انتخاب شهردار منطقه 20 به‌عنوان شهرداری ویژه شهر تهران بررسی و عنایت لازم را مبذول دارید.

دبیر محله سرتخت و دبیر مجمع شورایاران منطقه 20 با اشاره به بار مشکلات سرریز شده به ری گفت: در حال حاضر بخش قابل توجهی از مشکلات شهر تهران از جمله زباله، دفن اموات، آب‌های سطحی و ... در حاشیه منطقه 20 که جنوبی‌ترین منطقه شهر تهران است، صورت می‌گیرد که برای ایجاد توازن برای رفع و کاهش حواشی مشکلات باید اعتبارات کلان‌تری به این منطقه تخصیص بیابد.

حضور مستمر اعضای شورای شهر در محلات ری

محمد سلیمان‌پور، دبیر شورایاری محله علایین برگزاری جلسات مستمر شورایاران محلات را با ادارات مختلف ری پیشنهاد داد و گفت: در حال حاضر مشکلات بسیاری در محلات وجود دارد که رسیدگی به همه آن‌ها از دایره اختیارات شهرداری خارج است و به سایر ادارات منطقه مربوط می‌شود به همین منظور اگر با مشارکت شهری و شورایاران، مجمع مشورتی محلات با حضور شورایاران و نماینده ادارات منطقه برگزار شود، به راحتی می‌توان این مشکلات را رصد و به اطلاع مستقیم مسئولان مربوطه رساند که بی‌شک این جلسات پروسه رسیدگی به مطالبات اهالی محله و رفع مشکلات را کوتاه‌تر می‌کند.

دبیر شورایاری محله علایین در ادامه از رئیس ستاد شورایاران شهر تهران خواست شرایط را برای حضور و بازدید میدانی اعضای شورای شهر از محلات مختلف منطقه فراهم کند تا سایر اعضای شورا نیز در جریان مشکلات محلات ری قرار بگیرند تا در زمان تصمیم‌گیری و تصویب بودجه و ... به‌خوبی در جریان شرایط ویژه منطقه باشند.

سلیمان‌پور در پایان به موضوع دیگری اشاره کرد و افزود: در گذشته مشکلاتی که به سایر نهادها مانند اداره برق، گاز و ... مربوط می‌شد از طریق شورایاران به‌طور مکتوب به شورای شهر منتقل و بعد از مدتی شورایاران در جریان پیگیری نهاد مربوطه قرار می‌گرفتند و امیدواریم که این روش دوباره از سرگرفته شود.

تسریع اجرای طرح تملک محله

علی رضایی‌منش، دبیر شورایاری محله بهشتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با معرفی موقعیت و ویژگی‌های محله بهشتی عنوان کرد: محله بهشتی یکی از قدیمی‌ترین محلات شهرری است که در کنار بسیاری از مشکلات و معضلات ریز و درشتی که سال‌هاست اهالی محله با آن دست به گریبان هستند دو مشکل دانه درشت داریم که فقط با نظارت و توجه اعضای شورای شهر تهران این گره‌های کور محله باز می‌شود.

وی نخستین مشکل را عدم اجرای طرح منظر محله عنوان کرد و افزود: اکنون بیش از دو دهه از تصویب این طرح در محله می‌گذرد و بر اساس این طرح ساکنان و کسبه‌ای که در خیابان اصلی بهشتی ساکن هستند حق هیچ‌گونه ساخت و ساز و تغییر و تحولی را ندارند چراکه به‌منظور تعریض خیابان باید عقب‌نشینی صورت بگیرد اما در مقابل شهرداری منطقه نیز اعتباری برای اجرای طرح و رفع بلاتکلیفی مالکان نیز ندارد و این موضوع سال‌هاست که اهالی را دچار دردسر کرده است.

در حال حاضر بیشتر محلات ری به سیستم فاضلاب شهری متصل شده‌اند اما محله بهشتی به‌دلیل شیبی که دارد امکان اتصال به سیستم فاضلاب را ندارد و بر اساس نظر کارشناسان باید فاضلاب به لوله‌های اصلی پمپاژ شود. اکنون زمین مورد نظر برای ساخت محل پمپاژ فاضلاب از سوی شورایاران محله، شناسایی شده است و در صورتی که شهرداری اعتبار کافی برای تملک و اجرای این طرح را داشته باشد این مشکل محله نیز به‌زودی برطرف می‌شود.

بنگاه اتفاق نقطه کور محله منصوریه و منگل

حسن وشایی، دبیر شورایاری محله منصوریه منگل از تحقق 90 درصدی اسناد راهبردی محله در این محله قدیمی خبر داد و گفت: با توجه به مشارکت مناسب شورایاران، مدیر محله و مسئولان شهرداری ناحیه و معاونت اجتماعی، خوشبختانه درصد قابل توجهی از مشکلات این محله برطرف شده است و اکنون سرای محله منصوریه و منگل یکی از پرکارترین و موفق‌ترین سراهای محلات ری است.

وی به تعدادی از مشکلات فرامحلی اشاره کرد و افزود: بنگاه اتفاق با 26 هزار متر مربع در بافت مرکزی محله واقع شده است که به‌دلیل وجود مصالح کارگاهی و چهار منبع بزرگ یکی از نقاط آلاینده و خطرناک محله و حتی منطقه محسوب می‌شود. تاکنون چندین بار به مسئولان مختلف در خصوص انتقال این مکان آلاینده و مزاحم به خارج از شهر گوشزد کرده‌ایم و امیدواریم به‌زودی شاهد اجرای آن باشیم.

دبیر شورایاری محله در ادامه به مشکلی که به تازگی گریبان‌گیر اهالی محله به‌ویژه جوانان ورزشکار محله شده است، اشاره کرد و گفت: زمین ورزشی شهدای گمنام بیش از 50 سال است که در اختیار فوتبالیست‌های محله قرار دارد و اکنون بعد از سال‌ها عده‌ای سرو کله‌شان پیدا شده که مدعی مالکیت زمین هستند و اگر قرار باشد این مکان از سرانه فضاهای ورزشی محله خارج خارج شود، اهالی محله به شدت دچار مشکل می‌شوند که البته بخشی از آن را می‌توان با تملک بنگاه اتفاق و تبدیل آن به فضای ورزشی و فرهنگی جبران کرد.

مدیران محلات را دریابید

دبیر شورایاری محله ابن‌بابویه و ظهیرآباد مانند همیشه مطالب خود را در قالب چند بیت شعر آغاز کرده و مطالبه اصلی اهالی محله را تسریع در ساخت پروژه فرهنگی تفریحی طغرل عنوان کرد و افزود: اکنون سرانه فضاهای ورزشی، فرهنگی و تفریحی محله خیلی کمتر از حد استاندارد و چشم‌اندازی است که در اسناد راهبردی محلات تعریف شده است بنابراین با توجه تراکم مسکونی محله و کمبود فضای کافی برای افزایش سرانه‌ها، اتمام این پروژه علاوه بر تغییر و تحول شگرفی که در ساختار فرهنگی ری به‌وجود می‌آورد، می‌تواند پاسخگوی نیاز اهالی محله ظهیرآباد نیز باشد.

رضا باقری در ادامه به مشکل مدیران محلات اشاره کرد و گفت: اکنون مدیران محلات شرایط مطلوبی از نظر جایگاه حقوقی و دریافت اعتبارات کافی برای اجرای طرح‌های خلاقانه و خاص ندارند و علاوه بر آن حقوقی که در ازای فعالیتشان در مرکز انجام می‌دهند کافی و حتی پرداخت آن به‌موقع نیست.

انتهای پیام/2462/ک40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول