اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:

قوه قضائیه گاهی بعد از پایان کار از فساد مطلع می‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: در بعضی مواقع قوه قضائیه زمانی از وقوع فساد مالی مطلع می‌شود که کار به پایان رسیده است.

قوه قضائیه گاهی بعد از پایان کار از فساد مطلع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد اسماعیلی بعدازظهر امروز در هفتمین جلسه شورای اداری استان زنجان اظهار داشت: شورای اداری استان باید به‌گونه‌ای باشد که با تعریف و تمجید تمام نشود بلکه مسئولان به راحتی بتوانند از مسئولان بالاتر انتقاد کنند.

وی با اشاره به اینکه فضای موجود در این زمینه در گذشته تا حدی محدود بوده است، افزود: در شورای اداری استان زنجان باید مسائل به چالش کشیده شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در ادامه به راه‌اندازی دفتر دیوان عدالت اداری استان زنجان اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی این دفتر مردم زنجان به دفتر خود استان مراجعه می‌کنند و نیازی به حضور در مراکز را ندارند.

این مسئول همچنین به بحث فساد اقتصادی موجود در کشور اشاره کرد و بیان داشت: در بعضی مواقع قوه قضائیه زمانی از وقوع فساد مالی مطلع می‌شود که کار به پایان رسیده است.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه استاندار زنجان و مسئولان در انتصاب مدیران دقت بسیاری داشته باشند، تصریح کرد: همه دستگاه‌ها به جذب افرادی متدین، دیندار، مذهبی، خداترس و مسئولیت‌پذیر تمرکز کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مردم از وضعیت برخورد تعدادی از کارکنان دستگاه‌ها گله‌مند هستند، ادامه داد: باید رضایت‌مندی مردم از دستگاه‌های اجرایی بالا رود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مردم از لحاظ اقتصادی به اندازه کافی زیر فشار هستند، اضافه کرد: وظیفه همه مسئولان و مدیران این است که مردم را به آینده نظام امیدوار کنند.

این مسئول بر لزوم نظارت مسئولان به زیرمجموعه‌های دستگاه‌ها تاکید کرد و متذکر شد: با این اقدام مردم فشار کمتری در این زمینه متحمل می‌شوند.

اسماعیلی در ادامه به وضعیت بودجه استان زنجان اشاره کرد و گفت: نمایندگان استان زنجان به وضعیت بودجه اختصاص یافته به استان معترض بودند.

وی خاطرنشان کرد: به استثنای بودجه ملی مابقی بودجه باید به صورت عادلانه بین استان‌ها توزیع شده و در اختیار استان‌ها قرار گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به لزوم نهادینه کردن عدالت در بین استان‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: با وجود رابطه و پارتی نمی‌شود کشور را اداره کرد و باید عدالت در همه زمینه وجود داشته باشد.

این مسئول همچنین با اشاره به اینکه در استان زنجان کالاهای بسیاری تولید می‌‌شود، افزود: تعدادی از مسئولان دستگاه‌ها برای تهیه کالای مورد نیاز به سایر استان‌ها مراجعه می‌‌کنند.

اسماعیلی در پایان اذعان داشت: با خرید کالای مورد نیاز دستگاه‌ها از استان زنجان به تقویت اشتغال استان زنجان کمک موثری انجام می‌شود.

در ادامه این جلسه نماینده مردم ابهر و خرم‏دره در مجلس شورای اسلامی به بحث مبارزه با فساد در کشورمان اشاره کرد و اظهار داشت: برای ریشه‌کنی این امر نیاز به یک همت عمومی و همگانی است.

محمدرضا خان‌محمدی همچنین به نحوه برخورد دستگاه‌ها با جانبازان و ایثارگران دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: در بعضی موارد با جانبازان حتی در حد مردم عادی برخورد نمی‌شود و توجه کمتری صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: مسئولان و کارکنان دستگاه‌ها توجه ویژه‌ای به جانبازان داشته باشند چراکه آنها در دوران هشت سال دفاع مقدس زحمات بسیاری برای حفظ آرمان‌های انقلاب کشیده‌اند.

انتهای پیام/73008/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول