اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

سخنگوی وزارت کشور افغانستان

تامین امنیت انتخابات توسط نظامیان افغان، بزرگترین رویداد سال 2014 خواهد بود

سخنگوی وزارت کشور افغانستان با تأکید بر توانمندی نظامیان این کشور اظهار داشت که تامین امنیت انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی سال آینده افغانستان توسط نظامیان افغان یکی از بزرگترین رویدادهای سال 2014 میلادی خواهد شد.

تامین امنیت انتخابات توسط نظامیان افغان، بزرگترین رویداد سال 2014 خواهد بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «صدیق صدیقی»، سخنگوی وزارت کشور افغانستان امروز (شنبه) در نشست خبری در کابل اعلام کرد که تأمین امنیت انتخابات توسط نظامیان افغان یکی از بزرگترین رویدادهای سال 2014 میلادی خواهد بود.

به گفته وی، وزارت کشور و دفاع افغانستان روی برنامه‎ها و چالش‎های امنیتی انتخابات سال آینده این کشور کار کرده و گزارش آن را به کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان فرستاده‎اند.

وی در ادامه تصریح کرد: تأمین امنیت مراکز رای دهی، کارمندان انتخابات و نامزدان ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی از برنامه‎های کاری وزارت کشور افغانستان است.

صدیقی در ادامه گفت: از 6 هزار و 845 مرکز رای دهی که در سراسر افغانستان توسط کمیسیون مستقل انتخابات مشخص شده به تعداد 6 هزار و 431 مرکز که 93. 93 درصد می‎شوند، بگونه کامل امنیت آن تامین شده و  414 مرکز در انتخابات غیر فعال باقی خواهند ماند.

سخنگوی وزارت کشور افغانستان تأمین امنیت انتخابات در سال آینده را نسبت به انتخابات سال 2009 غیر قابل مقایسه خواند و گفت: در سال 2009 بیش از 900 مرکز غیر فعال بود، اما در این انتخابات این رقم به 414 مرکز کاهش یافته است.

با این حال، «ژنرال ظاهر عظیمی»، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در این نشست خبری گفت: چندی پیش فرماندهان بلند پایه ارتش برای تامین امنیت انتخابات به کابل فرا خوانده شده بودند و به آن‎ها دستور داده شد که تمام نیروهای ارتش تلاش بخرج دهند تا امنیت مناطق ناامن را در انتخابات تأمین کنند.

«ژنرال مراد علی مراد»، فرمانده نیروهای زمینی ارتش افغانستان که در این نشست خبری اشتراک کرده بود، گفت: تلاش‎ها به صورت مشترک ادامه دارد و امنیت انتخابات بصورت جدی گرفته می‎شود.

به گفته مراد، مسئولان نظامی افغانستان در برابر مراکز که تحت تهدید ناامنی قرار دارد، مبارزه کرده و تلاش خواهند کرد تا امنیت آن مناطق و مراکز را تأمین گردد.

وی در اخیر تصریح کرد: در صورت عدم تأمین امنیت برخی از مراکز رای دهی آن‎ها را به نزدیکترین محل دیگر انتقال داده خواهد شد.

این در حالی است که کمتر از سه ماه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای سال آینده افغانستان باقی مانده و ناامنی یکی از بزرگترین چالش و نگرانی در برابر آن در این کشور خوانده می‎شود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول