اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم خبر داد

آموزش‌های مهارتی 856 زندانی قمی طی 9 ماه سال‌ جاری

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم از آموزش‌های مهارتی 856 زندانی در استان قم در 9 ماه سال‌ جاری خبر داد.

آموزش‌های مهارتی 856 زندانی قمی طی 9 ماه سال‌ جاری

احمد عطارنیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از قم با اشاره به توانمندسازی آسیب‌دیدگان اجتماعی از طریق آموزش‌های مهارت و فناوری سازمان فنی و حرفه‌ای استان قم اظهار کرد: 856 نفر در 9 ماه سال‌ جاری آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

وی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در اصلاح و تربیت زندانیان و ایجاد اشتغال برای آن‌ها موثر است، گفت: این آموزش‌ها در کاهش معضلات اجتماعی نقش بسزایی دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم بیکاری را یکی از علل اصلی بزهکاری و جرم در جامعه دانست و تصریح کرد: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به مددجویان مانع از سوق افراد به سمت امور خلاف و ناپسند می‌شود چراکه در صورت بیکاری افراد دست به کارهای خلاف می‌زنند.

عطارنیا عنوان کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای انجام رسالت سازمانی خود و با برنامه‌ریزی و رویکرد جدید، تلاش خود را به کار می‌گیرد تا با ارائه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و فراهم کردن زمینه اشتغال، زمینه بازگشت سعادتمندانه زندانیان به جامعه را فراهم کنند و مانع بازگشت مجدد آن‌ها به زندان شوند.

وی افزود: فراگیری آموزش‌های مهارتی با ایجاد اشتغال برای زندانیان در بازگشت آن‌ها به جامعه موثر است و یادگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای علاوه بر ایجاد اشتغال موجب تقویت شخصیت و منزلت اجتماعی آن‌ها می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم با بیان اینکه نیروی متخصص و ماهر در پیشرفت کشور تاثیرگذار است، تاکید کرد: نیروی انسانی ماهر و متخصص یکی از مهم‌ترین و کارآمدترین ابزارها در مسیر توسعه محسوب می‌شود.

عطارنیا در خصوص فعالیت‌های مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای مستقر در زندان قم گفت: در حال حاضر 18 رشته مهارتی در 10 کارگاه این مرکز ارائه می‌شود و به منظور تقویت این مرکز مربیان مجرب و تجهیزات مناسبی را با هدف آموزش مددجویان اعزام می‌کنیم.

وی افزود: همه‌ی این رشته‌ها بر اساس سرفصل‌ها و استانداردهای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و با اولویت آموزش‌های عملی و توسط مربیان اعزامی از اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم عنوان کرد: آزمون‌های پایانی این دوره‌ها توسط آزمون‌گران اعزامی اداره کل اخذ و گواهینامه‌های مهارت مددجویان پذیرفته شده در آزمون‌ها بدون ذکر نامی از محل آموزش و دقیقاً همانند گواهینامه‌های صادره با کد استاندارد بین‌المللی در مراکز سطح شهر صادر و تحویل مددجویان می‌شود.

عطارنیا یادآور شد: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به زندانیان استان قم با همکاری متقابل اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان و سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی استان، همه ساله و براساس تفاهم‌نامه همکاری آموزشی و تهیه تقویم آموزشی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/78008/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول