اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد پاکدشت خبر داد

افتتاح نخستین شبکه نیکوکاری در پاکدشت/ تشریح مزایای شبکه‌ها

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد شهرستان پاکدشت از افتتاح نخستین شبکه نیکوکاری در شهرک انقلاب خبر داد.

افتتاح نخستین شبکه نیکوکاری در پاکدشت/ تشریح مزایای شبکه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، سید حسین معزی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از طرح‌های اثرگذار که چندی است از سوی کمیته امداد در سراسر کشور در حال اجرا بوده، راه‌اندازی شبکه‌های نیکوکاری است. قرار است یکی از این شبکه‌ها نیز روز دوشنبه 23 دی ماه جاری مقارن با نماز مغرب و عشاء در مسجد امام سجاد (ع) شهرک انقلاب شهرستان پاکدشت افتتاح شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد شهرستان پاکدشت در تعریف شبکه نیکوکاری گفت: مجموعه‌ای از نیروهای مردمی (اشخاص حقیقی و حقوقی) که بر حسب علاقه و به صورت داوطلبانه برای جذب کمک‌های مردمی و ارایه خدمات به نیازمندان در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران و با نظارت کمیته امداد فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین مرکز نیکوکاری نیز به مفهوم یک واحد مردمی کمیته امداد محسوب می‌شود که در سطح محلات، روستاها، شهرک‌ها و مجتمع‌های خارج از شعاع محلات تشکیل و در راستای توسعه مشارکت‌های مردمی و ارائه خدمت به محرومان تحت نظارت کمیته امداد فعالیت خواهد کرد.

تشریح مزایای شبکه‌ها

معزی در توضیح بیشتر اجرای این طرح و اهداف آن یادآور شد: از جمله اهداف این شبکه می‌توان به شناسایی، ارتباط و تعامل مؤثر با اشخاص حقیقی و حقوقی تأثیرگذار از جمله خیرین و مؤسسات خیریه به‌منظور استفاده بهینه از ظرفیت آنان در راستای رفع مشکلات محرومان و نیازمندان و همچنین طراحی، استقرار و مدیریت شبکه‌های نیکوکاری با تمرکز بر محله و با محوریت مسجد محله اشاره کرد.

این مسئول افزود: از دیگر اهداف شبکه نیکوکاری برون‌سپاری و توسعه خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان و تکریم آنان و ایجاد همبستگی، تکافل و توازن اجتماعی در جامعه و ارتقای فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری است.

وی با اشاره به اینکه گام اول فعالیت در این شبکه نیز شناسایی پتانسیل‌های این منطقه است تا در راستای اقدامات حمایتی و مشارکتی به کار گرفته شوند، بیان کرد: این شبکه هدفمند نیز که قرار است در شهرک انقلاب پاکدشت افتتاح و راه‌اندازی شود به ریاست امام جماعت مسجد امام سجاد(ع) اداره خواهد شد.

معزی اظهار کرد: دلیل تشکیل چنین مراکزی در مساجد به این دلیل است که مسجد محور حیاتی جامعه اسلامی و بهترین محیط برای احصای نیازهای فقرا و مستمندان محسوب می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد پاکدشت ادامه داد: در نظر است سه شبکه نیکوکاری دیگر نیز در سطح این شهرستان افتتاح و راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/2462/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول