اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر اصفهان:

علت افزایش هزینه‌های مترو بی‌تدبیری است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طولانی شدن و افزایش سه تا چهار برابری هزینه راه‌اندازی مترو به علت بی‌تدبیری مسئولان شهری است.

علت افزایش هزینه‌های مترو بی‌تدبیری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، غلامرضا شیران در حاشیه جلسه علنی پیش از ظهر امروز شورای شهر اصفهان، در پی اظهاراتی که مبنی بر وجود اشکالاتی در تقاطع غیرهمسطح در اصفهان بود، اظهار کرد: اصفهان امروز دچار مشکلات حمل‌ونقل و آلودگی هواست و این امر برای این است که فعالیت‌های گذشته علمی و تخصصی نبوده و تصمیمات سیاسی گرفته شده است.

وی افزود: موارد مرتبط با ترافیک باید به‌صورت علمی و تخصصی و با رأی‌گیری تصویب شود، حتی اگر یک رأی هم باشد باید به آن رأی اهمیت دهند نه اینکه از روی مصالحه رأی داده شود.

وی ادامه داد: کسانی که با شیوه‌های سیاسی رأی می‌آورند فکر نکنند که چون پست و منصب‌ دارند ‌تصمیماتی هم که می‌گیرند صحیح است.

شیران گفت: من توصیه می‌کنم که این افراد در درجه اول منصب نگیرند و در درجه دوم بسیار باتدبیر و با مرور بر علوم مربوطه به‌صورت تخصصی کار انجام دهند.

وی افزود: من به وضوح می‌بینم که اقدامات گذشته کار ما را به اینجا رسانده است و این در حالی است که بودجه‌ا‌ی که می‌توانست خرج آلودگی هوا شود، صرف رفت‌وآمد شده و به تصمیمات روز تبدیل شده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ما نمی‌توانیم یک روز متخصص آلودگی هوا و یک روز متخصص زاینده‌رود باشیم و من با این شیوه مخالف هستم.

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر گوش شنوای مردم هستند و حرف آنان را به شهرداری منعکس می‌کنند، گفت: همه افراد باید سنجیده حرف بزنند، نه اینکه گروهی تصمیم‌گیری کنند و بررسی‌ها باید علمی باشد.

شیران بیان کرد: 90 میلیارد تومان هزینه ساخت پل دو طبقه امام خمینی(ره) ‌شد و 20 تا 30 میلیارد برای زیرگذرها هزینه شد و اگر هزینه‌هایی که صرف ساختارهای زیرسازی شهری‌ شده بود برای خطوط مترو و راه‌اندازی هزینه می‌شد، اکنون این مشکلات را نداشتیم.

وی گفت: متروی اصفهان اکنون با سه تا چهار برابر هزینه قبلی در حال تکمیل است که اگر آن هزینه‌های نامبرده صرف مترو می‌شد، با یک سوم این هزینه‌‌های فعلی مترو راه‌اندازی شده بود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: شاید چنین الگویی برای سایر شهرها مناسب باشد، اما برای شهر اصفهان و با این جمعیت اولویت ما چیز دیگری است.

وی تاکید کرد: آن زمان برخی‌ها می‌گفتند این اقدام جایز نیست ولی کسی گوش نمی‌کرد و امروز همان‌هایی که با حرف‌های ما مخالف بودند، موافق شدند.

شیران گفت: البته این نشانه پیشرفت است، اما امید دارم این صحبت‌‌ها از دریچه شعار و برای پر کردن منصب‌ها و سمت‌های مختلف شهر نباشد.

وی اضافه کرد: معتقدم باید به موضوعات ترافیک و حمل‌ونقل به شکل دیگری نگاه شود و به نظرم در این خصوص اصفهان بیشتر از سایر شهرها خطا می‌کند.

انتهای پیام/63012/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول