اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری فارس از اولین جلسه شورای اداری دولت یازدهم

تکرار «احسنت» نماینده تا هدیه کتاب «راز» به اعضا

اولین جلسه شورای اداری دولت یازدهم در اردبیل در حالی برگزار شد که یکی از نمایندگان استان بعد از هر سخنرانی کلمه « احسنت» را به زبان می‌آورد و برای اعضای جلسه نیز استانداری کتاب خارجی «راز» نوشته راندا برن هدیه داد.

تکرار «احسنت» نماینده تا هدیه کتاب «راز» به اعضا

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلسه شورای اداری استان که پیش از ظهر امروز برگزار شد حاشیه‌‌های جالبی داشت که بخشی از آن را تقدیم می‌کنیم.

* جلسه شورای اداری استان که با هدف معارفه سه معاون استاندار و مشاور امور بانوان برگزار شد راس ساعت اعلامی یعنی 10:30 آغاز شد هر چند که تا نیم ساعت بعد از آغاز جلسه برخی‌ها همچنان به روال سابق دیرتر وارد سالن جلسه شدند.

* سالن جلسه در سه بخشی که صندلی در آن چیدمان شده بود پر از میهمانان و دعوت‌شدگان به جلسه بود به طوری که اصلاً جایگاهی را برای خبرنگاران برای راحتی آنها در نوشتن اخبار در نظر گرفته نشده بود که این خود سبب شد تعدادی از خبرنگاران تا ساعاتی روی پا بایستند و نوشتن مطالب برای آنها در این حالت بسیار سخت بود.

* از بین نمایندگان استان اردبیل در مجلس دو نماینده اردبیل و نمایندگان خلخال و کوثر و گرمی حاضر بودند و به روال جلسه معارفه استاندار اردبیل خبری از نماینده مشگین‌شهر، منصور حقیقت‌پور نماینده اردبیل و این بار برومند نماینده پارس‌آباد و بیله‌سوار نیز نبود در حالی که هر چهار نماینده در این جلسه سخنرانی کردند.

* یکی از نمایندگان مجلس که  شوخ طبع به نظر می‌رسد و در تمامی جلسات با مزاج و شوخی حالت خشک جلسه را به شکل متفاوتی بدل می‌کند این بار نیز با شوخی‌های خود و گفتن تکیه کلام « احسنت» در پایان سخنرانی‌ها اسباب تلطیف فضای جلسه را فراهم می‌کرد.

* استاندار اردبیل که در دو ماه گذشته بارها داستان‌هایی از کتاب «راز» نوشته راندا برن برای مخاطبان خود تعریف کرده بود این بار با هدیه دادن این کتاب کار را یکسره کرد تا اعضای شورای اداری مدیران و حتی خبرنگاران با مطالعه آن دیدگاهشان را عوض کنند و پالس مثبتی را به جامعه بدهند.

* جلسه با توضیحات اقبال عباسی معاون جدید توسعه منابع انسانی، و رئیس ستاد دکتر روحانی آغاز شد و وی مدیران جدید را که در دو ماه اخیر تغییر پیدا کرده‌اند، معرفی کرد. رامز نصیری، صابر سپهری و سید حامد عاملی از جمله مدیران معرفی شده جدید به ترتیب برای جهاد دانشگاهی، آموزش و پرورش، صنعت، معدن و تجارت بودند که این مدیران با بلند شدن در جلسه به صورت رسمی معرفی شدند تا اعضای جلسه شورای اداری در جریان این تغییرات قرار گیرند که البته نام اسفندیار هوشیار رئیس جدید ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فراموش شده بود که در پایان جلسه استاندار اردبیل وی را معرفی کرد.

* در این جلسه به ترتیب هاشم مظفری رئیس سازمان امور اقتصادی و داریی استان اردبیل گزارشی از آخرین وضعیت درآمدی و هزینه‌ای استان ارائه کرد سپس استاندار اردبیل سخنرانی کرده و پنج تن از معاونان سابق و جدید به سخنرانی پرداختند که البته سید حامد عاملی به دلیل حضور در ماموریتی در تهران سخنرانی نداشت و به دنبال آن مدیران جدید و سابق امور بانوان سخنرانی کرده و در پایان چهار نماینده استان نیز هر کدام پنج دقیقه‌ای سخنرانی کرده و جلسه بعد از دو ساعت به اتمام رسید.

* در این جلسه به صورت رسمی و بعد از گذشت یک هفته معارفه غیررسمی اقبال عباسی معاون توسعه منابع انسانی، بهشتی معاون برنامه‌ریزی و طاهر شریفی به عنوان معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل معرفی شد و ماریا موسوی نیز چهره شناخته شده فرهنگی استان جایگزین خدیجه جعفری اصل شد. استاندار اردبیل در معارفه معاونان جدید به بازنشستگی عباس دست‌باز معاون سیاسی و امنیتی سابق اشاره کرد و از معاونان سابق استانداری به نیکی یاد کرده و از آنها قدردانی کرد و معاونان جدید را که اکثراً دکتر و فوق‌لیسانس هستند به حضار معرفی کرد.

* استاندار اردبیل که سعی کرده در انتخاب معاونان از اردبیل،‌ گرمی و کوثر افرادی را برگزینند به شوخی اعلام کرد که اگر یک نفر را از مشگین‌شهر انتخاب کنیم ترکیب درست می‌شود که در این بین استاندار خدیجه جعفری اصل را به مدیر کل آموزش و پرورش سفارش کرد که به عنوان نیروی آموزش و پرورش جعفری به این مجموعه برگردد.

* عباس دست‌باز معاون سابق سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل از برادران نیکزاد به نیکی یاد کرد و ضمن حلالیت خواستن از مدیران و مردم استان اردبیل اعلام کرد: بنده اهل این استان هستم و حتماً در خدمت همشهریانم در جایگاه‌های مختلف خواهم بود.

* برخلاف همه سخنرانان فضائل عزیزی معاون سابق توسعه منابع انسانی استانداری اردبیل فقط به تشکر کردن اکتفا کرد و غیر از آن سخنی به میان نیاورد.

* برخلاف جلسات قبل که تنها با چای از میهمانان و اعضا پذیرایی می‌شد این بار چشم اعضای شورای اداری استان به میمنت این معارفه و از این جلسه به شیرینی ( قورابیه) منور شد و حضار شیرینی را نوش جان کردند.

* معاون جدید برنامه‌ریزی استاندار اردبیل که یک چهره شاخص دانشگاهی است در آماری تامل‌برانگیز علاقه‌مندی اردبیلی‌ها را به تنها و انفرادی کار کردن، مایه نگرانی و تاسف خواند و از پژوهشگران و فعالان حوزه فرهنگی خواست در این باب چاره‌جویی کنند.

* مدیرکل جدید امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل نیز که خود از چهره‌های فرهنگی استان اردبیل است اعلام کرد باید از ظرفیت رسانه‌ها و افراد توانمند در این حوزه در ارتقای مسائل فرهنگی و اعتلای جایگاه بانوان استفاده کرد و گزارشی از اهداف و برنامه‌های خود ارائه کرد.

* در بین نمایندگان جلیل جعفری بنه خلخال دبیر مجمع نمایندگان استان که در مهلت پنج دقیقه سخنرانی کرده بود با ذکر صلوات از سوی حاضران خواهش کرد که اجازه دهند یک جمله به سخنان خود اضافه کند و از جایگاه توسعه کشاورزی سخن به میان آورد.

* کمال‌الدین پیرموذن نماینده اردبیل در آغاز سخن خود باز همان شعر « مظهر داد است اردبیل ....» را خواند و برای قدردانی از زحمات و شخصیت مجید خدابخش استاندار اردبیل که به قول حاج کمال استاد وی بوده است سنگ تمام گذاشت و بارها از کلام گهربار نبی مکرم اسلام (ص) و علی (ع) در رساندن پیام خود استفاده کرد به طوری که در جایی از سخنان خود گفت: «ما باید یار شاطر دولت باشیم نه بار خاطر».

* زمانی که موسوی نماینده مردم گرمی خواست سخنرانی کند یکی از نمایندگان جای خود را به او داد و در این جابجایی گفت: « جاء الحق و ...» که این کلام با خنده حضار روبرو شد.

* نماینده مردم گرمی که گویی از شعارزدگی خسته شده است بارها به مدیران توصیه کرد دست از وعده دادن بردارند و در عمل توان خود را نشان دهند.

* این جلسه بعد از دو ساعت با دادن لوح تقدیر به معاونین و مدیران سابق و اهدای احکام مدیران و معاونان جدید به پایان رسید در حالی که هنگامه اذان بود و تعدادی زیادی از مدیران به سرعت برای اقامه نماز به نمازخانه استانداری رفتند.

انتهای پیام/62001/ک40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول