اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی:

رعایت اصل 44 در بودجه سال 93 شهرداری‌ها تکلیف شده است

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی با بیان این‌که امروز تنها راه برون‌رفت از مشکلات عملی کردن اصل 44 است، گفت: سیاست‌های اجرایی بودجه سال 93 شهرداری‌ها این موضوع را تکلیف و تأکید کرده است.

رعایت اصل 44 در بودجه سال 93 شهرداری‌ها تکلیف شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، سیدمجتبی علوی‌مقدم در جلسه شورای اداری کاشمر اظهار کرد: واگذاری بخشی از وظایف به بخش خصوصی می‌تواند شهرداری‌ها را از تصدی‌گری بیش از حد نجات دهد.

وی یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی را واگذاری امور به مردم دانست و اضافه کرد:  3 دوره شوراهای اسلامی تجربه ارزشمندی برای نظام ایجاد کرد و در دوره چهارم شورا نیز با حضور حداکثری مردم فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر حماسه سیاسی محقق شد؛ امیدواریم با تلاش و تدابیر اراده مردمی از طریق شوراهای مردمی زمینه شاهد تحقق حماسه اقتصادی نیز باشیم.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی با بیان این‌که امروزه با افزایش جمعیت، به‌روز شدن تکنولوژی‌های نوین، افزایش درخواست مردمی و رشد و توسعه شهرها این امکان میسر نیست که اداره امور شهرها به روش‌های سنتی انجام شود، تصریح کرد: با توجه به این‌که منابع مالی دولتی با محدودیت‌های جدی روبه‌روست و ارائه خدمات به مردم با منابع دولتی پاسخگو نیست باید شوراهای اسلامی منابع جدیدی را برای مدیریت امور شهر شناسایی کرده و این منابع را در اختیار شهرداری‌ها قرار دهند تا آنها بتوانند به بهترین شیوه ممکن به مردم خدمات‌رسانی کنند.

وی بازنگری در جایگاه و کارکردهای دولت، تلاش برای تعیین راهبردهای هدایت شهر با مشارکت نهادهای عمومی و مردمی، شفافیت مالی و اقتصادی و موضوعاتی نظیر ارائه اطلاعات دقیق و به‌موقع، تأکید بر جایگاه رهبری در مدیریت شهری، اجرای مدیریت واحد شهری و وجود ضابطه‌های اخلاقی برای رضایت مردم در مدیریت شهری را از اولویت‌های سازمان جهانی برای مدیریت شهری عنوان کرد.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: در کنار این اولویت‌ها نیز شاخصه‌های نظام اسلامی در مدیریت شهری که عدالت در تقسیم خدمات شهری، تأمین آرامش روحی و امنیت معنوی مردم، ظهور و اعتلای مظاهر اسلامی و انقلابی، عمران و آبادانی و حفظ طبیعت است باید مورد توجه قرار گیرد.

علوی‌مقدم با بیان این‌که اهتمام به انضباط مالی و ایجاد تعادل بین هزینه و درآمد، پرهیز از اسراف و هزینه‌های غیر‌ضروری از وظایف مدیریت شهری در راستای ارتقای شاخص‌های مدیریت شهری است، افزود: در شرایط کنونی و با توجه به محدودیت‌های مالی، استقرار مدیریت هزینه با رعایت اصول صرفه‌جویی جزو موضوعات مهم و اساسی است؛ چرا که در نهادی مثل شهرداری که کمتر نظارت در آن وجود دارد و این اتفاق‌ها رخ می‌دهد باید مورد توجه مسئولان نظارتی قرار گیرد.

وی با بیان این‌که تمامی پرداخت‌هایی که در مجموعه شهرداری بدون برنامه‌ریزی و خارج از ضوابط و مقررات آیین‌نامه انجام می‌شود ممنوع است، گفت: پرداخت اعتبار از شهرداری به سایر دستگاه‌ها نیز جزو خطوط قرمزی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول