اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کاشمر:

مصوبه پرداخت تسهیلات مشاغل تنها به یک بانک ابلاغ شده است

فرماندار کاشمر گفت: مصوبه بانک مرکزی برای پرداخت 30 درصد اعتبارات مشاغل خانگی در سال 92 تنها به بانک رفاه کاشمر ابلاغ شده و سایر بانک‌ها در انتظار ابلاغ هستند.

مصوبه پرداخت تسهیلات مشاغل تنها به یک بانک ابلاغ شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، مهدی فروزان ظهر امروز در جلسه شورای اداری کاشمر اظهار داشت: سهمیه شهرستان از اعتبارات مشاغل خانگی 32 میلیارد ریال است که تاکنون تنها 50 درصد از 30 درصد مصوبه بانک مرکزی آن هم از ناحیه بانک رفاه کاشمر پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات 28 طرح از سوی بانک رفاه موجب شده که شهرستان در زمینه تشکیل و پرداخت تسهیلات مشاغل در جایگاه یازدهم قرار گیرد، افزود: در بحث مشاغل خرد تمامی بانک‌های شهرستان که دارای اعتبار در این خصوص هستند را مجاب کردیم تا نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام و سهمیه شهرستان را سریع‌تر محقق کنند.

رئیس شورای اداری کاشمر با اشاره به اینکه در بخش متقاضیان پشتیبان مشاغل خانگی کاشمر دارای رتبه اول و در مجموع اشتغال رتبه چهارم استان را به خود اختصاص داده است، یادآور شد: در سال 92 تعهد شهرستان ایجاد 2 هزار و 295 شغل بوده که تاکنون با محقق شدن 83 درصد این تعهد یک‌هزار و 915 نفر در سامانه ملی رصد ثبت نام کرده‌اند.

وی با اشاره به کاهش دمای هوا و بارش حداقل نزولات جوی در سطح استان، وضعیت منابع آب زیرزمینی را بحرانی دانست و تأکید کرد: اگرچه با تمهیدات آبفای شهری در بحث آب شرب شهری مشکلی نداریم، اما باید اعلام کنیم در سطح روستاها واقعا با مشکل کمبود منابع آبی مواجه هستیم چراکه سالانه حدود 80 سانتی‌متر از آب‌های زیرزمینی کاسته می‌شود و اگر در مصرف آب شرب صرفه‌جویی نداشته باشیم، قطعا با مشکل کمبود و قطعی آب مواجه خواهیم شد.

فروزان همچنین با اشاره به کاهش دما در هفته‌های اخیر افزایش مصرف گاز ابراز داشت: اگر مردم کاشمر می‌خواهند مشکل قطعی گاز سال 86 دوباره در اذهانشان تداعی نشود باید در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند.

انتهای پیام/2202/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول