اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه مطرح کرد

بهره‌برداری از سد کبوتر لانه کنگاور در سال 94

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از پیشرفت 36 درصدی سد مخزنی کبوتر لانه کنگاور خبر داد و گفت: این سد تا پایان سال 94 آماده خدمت به اقتصاد و کشاورزی شهرستان است.

بهره‌برداری از سد کبوتر لانه کنگاور در سال 94

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگاور، کیاست امیریان پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت پروژه سد مخزنی کبوتر لانه از پیشرفت 36 درصدی این سد در حال ساخت در کنگاور خبر داد.

امیریان ادامه داد: سد مخزنی کبوتر لانه که بر روی سرابی به‌همین نام در شهرستان کنگاور در حال احداث است، از نوع خاکی با هسته رسی ساخته می‌شود.

به گفته مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمانشاه، این سد مخزنی با حجم کل مخزن 24.6 دهم میلیون متر مکعب آب، توان تنظیم 34 میلیون متر مکعب آب را در سال خواهد داشت.

وی اهداف پیش‌بینی شده سد کبوتر لانه را تامین آب کشاورزی 2 هزار هکتار اراضی، تامین آب شرب کنگاور به‌میزان 5 میلیون متر مکعب در سال و تامین آب صنعت به‌میزان 4 میلیون متر مکعب در سال برشمرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای رسیدن سد مخزنی کبوتر لانه کنگاور به این درجه از پیشرفت، تاکنون بالغ بر 180 میلیارد ریال هزینه شده است.

امیریان اعتبار مصوب سال‌جاری پروژه مذکور را 158 میلیارد ریال با احتساب دوران مشارکت اعلام کرد و متذکر شد: برای اتمام طرح به 400 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز خواهد بود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد تا پایان سال 94، سد کبوتر لانه آماده خدمت به اقتصاد و کشاورزی شهرستان کنگاور باشد.

انتهای پیام/2700/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول