اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بوکان:

سهمیه گندم بوکان جوابگوی نیاز مردم نیست

فرماندار بوکان گفت: سهمیه گندمی که به بوکان تخصیص می‌یابد جوابگوی نیاز مردم این شهر نیست.

سهمیه گندم بوکان جوابگوی نیاز مردم نیست

حسن عباسی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در شهرستان بوکان 350 واحد نانوایی وجود دارد که 25 واحد آن فاقد پروانه کسب هستند و اگر سهمیه کافی به همه آنها تخصیص یابد توانایی برای رفع نیازهای مردم را خواهند داشت.

عباسی گفت: مصرف سرانه نان در شهرستان بوکان 7.5کیلوگرم است و اخیرا مقدار 200 تن نیز به صورت فوق‌العاده به بوکان اختصاص پیدا کرده و سهمیه سرانه به مقدار هشت کیلوگرم افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به مشکلات نانوایان بوکان، خاطرنشان کرد: فقدان کارگران ماهر و نداشتن مهارت کافی نانوایان از جمله مهم‌ترین مشکلات نانوایان شهرستان بوکان است.

فرماندار بوکان گفت: بزرگترین مشکل مردم بوکان کمبود نان بوده و دلیل به وجود آمدن این مشکل عدم تخصیص گندم کافی است.

عباسی در ادامه اظهار داشت: مصرف نان به دلیل سبک زندگی مردم بوکان، در این شهرستان زیاد است ولی گندم کافی به این شهرستان داده نمی‌شود و نان مورد نیاز از طریق نان‌های طبخی از تهران خریداری می‌شود.

فرماندار بوکان با اشاره به اتمام ساخت سیلوی 70 هزار تنی شهرستان بوکان، اظهار داشت: با اتمام ساخت این سیلو مشکل کمبود نان در بوکان حل خواهد شد ولی به دلیل تاخیر در بهره‌برداری از این پروژه، گندم‌های تولیدی شهرستان بوکان به دیگر شهرستان‌ها برای ذخیره سازی برده شده و پس از آن، برای مصرف دوباره به این شهرستان برگردانده می‌شوند که این موضوع مشکلات فراوانی از جمله هزینه‌های زائد حمل و نقل را سبب می‌شود.

انتهای پیام/61007/ط20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول