اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته مسابقات فدراسیون هندبال:

ساختار مسابقات لیگ هندبال کشور تغییر می‌کند

رئیس کمیته مسابقات و داوران فدراسیون هندبال گفت: مسابقات لیگ هندبال کشور با تغییر ساختار، از سال آینده توسط سازمان لیگ هندبال فدراسیون هندبال کشور برگزار می‌شود.

ساختار مسابقات لیگ هندبال کشور تغییر می‌کند

علی اصغر پورمقدم امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: مسابقات لیگ‌های برتر، دسته یک، دسته دو و دسته سه هندبال کشور از سال آینده به طور مستقیم زیر نظر سازمان لیگ و به صورت مستقل برگزار می‌شود تا تیم‌های حاضر در رقابت‌های هندبال با تغییر ساختار تشکیلاتی لیگ، منسجم‌تر و با برنامه‌ریزی مفیدتری در مسابقات حضور یابند.

وی افزود: هر چند امسال مسابقات لیگ هندبال به صورت آزمایشی توسط سازمان لیگ هندبال و کمیته مسابقات برگزار می‌شود اما با آماده شدن پیش‌نویس این طرح در فدراسیون هندبال کشور از سال آینده مسابقات لیگ هندبال کشور در همه رده‌ها توسط سازمان لیگ هندبال کشور برگزار می‌شود.

رئیس کمیته مسابقات و داوران فدراسیون هندبال در ادامه هدف برگزاری مسابقات لیگ هندبال کشور در تمامی رده‌ها را فرصتی برای کشف استعدادهای این رشته و معرفی آنان به تیم‌های ملی هندبال کشور دانست و خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف مسابقات لیگ هندبال کشور شناسایی استعدادهای این رشته در رده‌های مختلف سنی از سراسر کشور است.

به گفته وی در حال حاضر نمایندگان کمیته مربیان سازمان لیگ هندبال مسابقات لیگ برتر، تیم‌های دسته یک و حتی لیگ دسته دوم هندبال کشور را زیر نظر دارند تا استعدادهای هندبال کشور را شناسایی و برای حضور در تیم‌های ملی هندبال کشور معرفی نمایند.

پورمقدم، برگزاری هفت اردوی تیم ملی در رده‌های سنی جوانان و بزرگسالان را بیانگر استعدادیابی فدراسیون هندبال از لیگ‌های مختلف هندبال اعلام و عنوان کرد: امروز امیر همایون معمار کرمانی بازیکن شماره 16 تیم سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان و دروازه‌بان این تیم پوریا نمکی را شناسایی کرده‌ام و به تیم ملی معرفی می‌کنم.

وی همچنین، استعدادیابی در رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان را نیز یکی از برنامه فدراسیون ذکر و تصریح کرد: تاکنون بیش از 60 بازیکن استعدادیابی شده و به کمیته مربیان و سازمان تیم‌های ملی هندبال کشور معرفی شده‌اند تا با استفاده از آنان تیم‌های ملی ‹‹ب›› تشکیل شود.

پورمقدم در ادامه با اشاره به تعطیلی نیم‌فصل رقابت‌های لیگ برتر هندبال، برای حضور تیم ملی هندبال در منامه گفت: بعد از پایان مسابقات لیگ برتر هندبال کشور دو تیم اول و دوم به لیگ باشگاه‌های آسیا صعود کرده و دو تیم انتهای جدول نیز به دسته یک سقوط و سه تیم از لیگ دسته یک به لیگ برتر صعود می‌کنند.

رئیس کمیته مسابقات و داوران فدراسیون هندبال یادآور شد: مسابقات دسته یک هندبال کشور امسال با حضور 14 تیم در سه گروه و در سه منطقه شمال، مرکزی و جنوب کشور  برگزار می‌شود که از هر گروه دو تیم به مرحله دوم مسابقات صعود می‌کنند و از جمع 6 تیم مرحله دوم سه تیم به مسابقات لیگ برتر صعود می‌کنند.

به گفته وی لیگ برتر هندبال کشور نیز امسال با حضور 11 تیم برگزار می‌شود و به همین دلیل سه تیم از دسته یک به لیگ برتر صعود می‌کنند تا هم انگیزه برای لیگ یکی‌ها بیشتر شود و هم بتوانند با قدرت وارد مسابقات لیگ برتر شوند.

پورمقدم بیان داشت: نیم‌فصل دوم بیست و ششمین دوره لیگ برتر هندبال کشور از بعد از بازگشت تیم ملی هندبال از مسابقات آسیایی منامه آغاز می‌شود که به گفته کارشناسان بیست و ششمین دوره لیگ برتر هندبال کشور به دلیل پخش شدن بازیکنان ملی‌پوش در همه تیم‌ها  از مسابقات دوره قبل لیگ با کیفیت‌تر است.

وی با اشاره به آغاز مسابقات هندبال قهرمانی آسیایی در منامه از پنجم بهمن ماه جاری اظهار داشت: در حال حاضر تیم ملی هندبال کشور در یک تورنمنت بین‌المللی شرکت دارد که هفته آینده به کشور می‌آید و بعد از یک اردو در تهران، راهی مسابقات آسیایی منامه می‌شود.

رئیس کمیته مسابقات و داوران فدراسیون هندبال در ادامه از پخش مستقیم بازی‌های لیگ هندبال از رسانه ملی خبر داد و گفت: قراردادی با رسانه ملی منعقد شده تا هشت دیدار از رقابت‌های نیم‌فصل دوم لیگ برتر هندبال کشور از شبکه سوم و چهار دیدار از شبکه ورزش پخش شود ضمن این که با مراکز استان‌ها نیز هماهنگی شده تا مسابقات هندبال از طریق شبکه‌های استانی پخش شود.

به گفته وی هر چند پخش این تعداد مسابقه از رسانه ملی نمی‌تواند برای این رشته مطلوب باشد اما این امر می‌تواند آغازی برای توجه رسانه ملی به رشته هندبال باشد.

انتهای پیام/2406/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول