اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مبلغ سازمان تبلیغات اسلامی مشهد:

ضعف روحی عامل افزایش فساد در جامعه است

مبلغ سازمان تبلیغات اسلامی مشهد داشتن ضعف روحی را عامل افزایش فساد در جامعه دانست.

ضعف روحی عامل افزایش فساد در جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، حجت‌الاسلام محمد جرجانی صبح امروز در مراسم جشن آغاز امامت حضرت مهدی(عج) که در مسجد قائم (عج) گناباد برگزار شد، اظهار داشت: جایگاه اعتقاد به امامت و ائمه معصومین (ع) نزد شیعه بسیار والا و ارزشمند است به گونه‌ای که اعتقاد به امامت در نگاه ایشان در ردیف اعتقاد به خداوند و پیامبر (ص) قلمداد شده است.

وی افزود: از نگاه شیعه خداوند متعال مقام امامت و ولایت را به دلیل قابلیت‌های ذاتی به افرادی خاص عطا فرموده و تنها از طرف ذات اوست که امام بر جامعه نصب می‌شود.

جرجانی ادامه داد: بشر نیاز به امام و پیشوا دارد و خداوند متعال امام را به عنوان تکمیل‌کننده نبوت و رسالت برای راهنمایی و سکان‌داری زندگی مردم فرستاده است.

وی تصریح کرد: امامت روح تمامی دستورات الهی، مکمل دین و متمم نعمت‌های الهی است و خداوند متعال انجام امر خطیر رسالت را منوط به نصب جانشین دانسته است.

وی با بیان اینکه مسئله امامت یک مسئله مهم و حیاتی است، افزود: با درگذشت امام عسکری (ع)، امامت حضرت مهدی (عج) آغاز شد اما برخلاف امامان پیشین، امامت وی نه به صورت حضور، بلکه در غیبت است.

جرجانی گفت: غیبت امام مهدی (عج)، دو دوره غیبت صغری و غیبت کبری تقسیم شده است، غیبت صغری از سال 260 تا 329 ه.ق. است که در این دوره، آن امام از طریق افراد مشخصی (نواب اربعه) با شیعیان در ارتباط بوده است.

جُرجانی گفت: از ضعف به عنوان یکی از غده‌های سرطانی غیرقابل درمان در قرآن یاد شده که معنا و مصادیق مختلفی دارد و وجود امام با افزایش درک و شعور مردم باعث زدودن ضعف‌ها می‌شود.

جرجانی با بیان اینکه ضعف روحی عامل افزایش فساد در جامعه است، افزود: بی‌غیرتی مردان و بی‌عفتی زنان در جامعه کنونی ناشی از ضعف روحی است.

انتهای پیام/2202/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول