اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خواستار شد

افزایش 40 درصدی ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی اصفهان

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه باید حداقل 40 درصد به ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی اصفهان برای جابه‌جایی مسافر افزوده شود، گفت: وضعیت ترافیک باید در سطح شهر ساماندهی شود.

افزایش 40 درصدی ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ابوالفضل قربانی صبح امروز در نطق پیش از دستور جلسه شورای اسلامی شهر با بیان اینکه آلودگی هوا یکی از مهمترین مشکلات موجود در کلانشهر اصفهان است، اظهار کرد: 70 درصد آلودگی شهرها به دلیل تردد خودروها است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عنوان شده که تعداد خودرو در کشور بالغ 25 میلیون خودرو است، اضافه کرد: این موضوع حاکی از این است که به ازای هر سه نفر یک خودرو در سطح شهر وجود دارد اما در شهر اصفهان به ازای هر دو نفر یک خودرو وجود دارد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه در حال حاضر به ازای هر تولد حداقل دو خودرو در شهر اصفهان شماره‌گذاری می‌شود، تصریح کرد: رشد خودروها در شهر بالغ بر سه برابر رشد جمعیت شهر است.

وی با اشاره به اینکه تردد خودروها در سطح شهر سبب آلودگی‌های بسیار شده است، ‌ادامه داد: ‌70 درصد آلایندگی‌های هوا و حدود 90 درصد آلودگی‌های صوتی موجود در شهرها به دلیل وجود تعداد بالای خودروها است.

قربانی با بیان اینکه مسئولان باید از یک سو در سطح ملی و از سوی دیگر در سطح مدیریت شهری اقداماتی را برای کاهش آلودگی هوا انجام بدهند، تاکید کرد: در حال حاضر سوخت با استاندارد یورو 3 در کلانشهرها توزیع می‌شود اما دولت باید درصدد توزیع سوخت استاندارد یورو 4 در کلانشهرها باشد.

وی با اشاره به اینکه انجام اقدامات موثر برای خروج خودروهای فرسوده از چرخه استفاده برای تسهیلات و افزایش هزینه‌های نگهداری و اجبار خودروسازها به تولید خودروهای کوچک و کم‌مصرف را از راهکارهای اساسی برای کاهش آلودگی هوا دانست و افزود: همچنین دولت باید یارانه بیشتری به حمل و نقل عمومی و به ویژه حمل و نقل ریلی در سطح کشور اختصاص بدهد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تغییر رویکرد پروژه‌های عمرانی از خودرومحوری به انسان‌محوری را از اقدامات مؤثری دانست که شهرداری باید در راستای کاهش آلودگی هوا انجام بدهد، گفت: همچنین شهرداری باید در راستای توسعه پیاده‌روها با حفظ ایمنی عابرپیاده و بازگرداندن عملکرد اصلی خیابان‌ها و معابر اولویت‌دهی به شیوه‌های کارآمدتر و کم‌هزینه مانند توسعه حمل و نقل عمومی در سطح شهر تلاش کند.

قربانی با اشاره به اینکه ضروری است که حداقل 40 درصد به ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی اصفهان برای جابه‌جایی مسافر افزوده شود، اظهار کرد: همچنین فرهنگ استفاده بیشتر از دوچرخه باید در سطح شهر ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت ترافیک باید در سطح شهر ساماندهی شود، اضافه کرد: مدیریت پارک حاشیه‌ای و حذف تردد خودرو از مبدا با روش زوج و فرد از راهکارهای مدیریت ترافیک در سطح شهر محسوب می‌شود.

انتهای پیام/63004/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول