اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

وقتی نام تراکتور دردسر می‌شود

طی چند سال گذشته و با توجه به جدایی شرکت ماشین‌آلات صنعتی از مجموعه تراکتورسازی تبریز اقدامات و درخواست‌های متعددی از سوی گروه تراکتورسازان در رابطه با حذف پسوند تراکتورسازی از عنوان ماشین آلات صنعتی انجام یافته که متاسفانه این اقدامات منتج به نتیجه نشده است.

وقتی نام تراکتور دردسر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اما یک تشابه اسمی این اعتراضات را به تیتر اول برخی رسانه‌ها تبدیل کرده که به مانند سایر اقدامات رسانه‌های غربی از این آب گل‌آلود ماهی گرفته‌اند.

شرکت ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی مجموعه‌ای است که کارگران آن به دلیل اینکه هشت ماه از دریافت حق و حقوق خود محروم مانده‌اند برای رساندن صدای خود اقدام به تجمع در مقابل استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی کرده‌اند که فقط پسوند «تراکتورسازی» این شرکت آن را منتسب به مجموعه گروه صنعتی تراکتورسازی ایران کرده در حالیکه این مجموعه ماشین‌آلات صنعتی در سال 85 و بر اساس اجرای اصل 44 قانون اساسی به طور کامل به شرکت سرمایه‌گذاری ملت واگذار شده اما اقدام عملی و قانونی برای حذف پسوند تراکتورسازی از عنوان این شرکت صورت نگرفته و اکنون که کارکنان آن با مشکلات صنفی دست و پنجه نرم می‌کنند در کنار آن مشکلاتی را برای گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به وجود آورده‌اند.

مدیر عامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز ضمن تشریح مراحل واگذاری این شرکت به بخش خصوصی گفت: شرکت ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی سال 85 به شرکت سرمایه‌گذاری ملت واگذار شده که متاسفانه با تحویل این شرکت به دلیل عدم مدیریت و نداشتن تخصص نتوانستند این مجموعه تولیدی را هدایت و آن را برای اهداف تولیدی هدایت کنند.

ابوالفتح ابراهیمی با گله از مشکلاتی که عدم مدیریت برای کارگران زحمتکش این شرکت فراهم کرده است، گفت: این عدم توانایی مشکلاتی را نیز برای گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به وجود آورده بطوریکه دغدغه و نگرانی در سطح جامعه تسری یافته چراکه پسوند تراکتورسازی این شرکت خانواده‌های کارکنان و حتی مسئولان کشوری و استانی را دچار نگرانی کرده است.

وی در عین حال هشدار داد که ادامه این روند مبادلات اقتصادی گروه تراکتورسازی ایران را نیز تهدید می‌کند چرا که طرف‌های خارجی به دلیل این پسوند می‌توانند نسبت به خریدهای خود از تراکتورسازی ایران دچار تردید شوند که در صورت اتفاق افتادن این مهم مطمئنا بر جایگاه جهانی گروه تراکتورسازی ایران سخت خواهد بود.

ابراهیمی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود از سوء استفاده مدیران این شرکت از عنوان تراکتورسازی پرده برداشت و گفت: مسئولان شرکت ماشین آلات صنعتی بارها از عنوان تراکتورسازی سوء استفاده کرده‌اند و در مواردی همچون دریافت تسهیلات، ترخیص کالا از گمرگ از عنوان تراکتورسازی استفاده کردند در حالی که هیچگونه وابستگی به تراکتورسازی ایران ندارند.

این فعال عرصه صنعت کشور با اشاره به تولید بک و لدر در شرکت ماشین آلات صنعتی گفت: این مجموعه با کمترین درایت به دلیل محصول استراتژیکی که تولید می‌کند می‌تواند روی غلتک سوددهی بیفتد چرا که محصول تولیدی این مجموعه که از جمله نیازهای اساسی بسیاری از ارگان‌ها از جمله شهرداری‌ها، راهداری‌ها و کشاورزان  است نیاز به این محصولات در کشور اساسی و غیرقابل انکار است.

وی از مسئولان مربوطه خواست تا در وهله اول نسبت به حل مشکلات کارگران این مجموعه اقدام اساسی کنند و با تعیین مدیریتی که توانایی هدایت این شرکت را دارد آن را از حالت کنونی خارج کنند و در مرحله بعد نسبت به حذف پسوند تراکتورسازی از عنوان این شرکت اساسی کنند.

ابراهیمی تاکید کرد: اقدامات و درخواست‌های متعددی طی چند سال گذشته از سوی گروه تراکتورسازان در رابطه با حذف پسوند تراکتورسازی از عنوان ماشین آلات صنعتی انجام یافته که متاسفانه این اقدامات منتج به نتیجه نشده است.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان شرکت سرمایه‌گذاری ملت باید جوابگوی 250 نفر از کارگران زحمت‌کش شرکت ماشین آلات صنعتی باشند، گفت: سوء مدیریت در این شرکت باعث لطمه وارد آمدن به محوری‌ترین قطب صنعت کشور و آذربایجان شده است که باید مسئولان کشور و استان جلوی این نابسامانی و هجمه شدید به تراکتورسازی ایران را بگیرند.

عضو اتاق بازرگانی ایران در پایان با برشمردن شرکت‌ها و تیم‌های ورزشی تحت مدیریت شرکت سرمایه‌گذاری ملت علامت سئوالی را نیز در جلوی شرکت سرمایه‌گذاری ملت قرار داد و گفت: چگونه شرکت‌هایی همچون سس مهرام و مجموعه تیم‌های ورزشی این شرکت دچار مشکل نیستند و شرکت ماشین‌آلات صنعتی با این پیشینه و تولیدی که نیاز اساسی کشور است و کارگران زحمت‌کش آن دچار مشکلاتی می‌شوند که بطن جامعه و خانواده کارکنان آن را دچار سردرگمی می‌کند.

در پایان به نظر می‌رسد مسئولان استانی و کشوری باید نسبت به حل مشکلات شرکت ماشین‌آلات صنعتی فکر عاجلی را بیندیشند و این اقدام با توجه به حضور بسیاری از نمایندگان استان در کمیسیون صنایع و معادن مجلس که ریاست آن را نیز در دست دارند در کنار استانداری که به موضوع صنعت و تولید و نقش و جایگاه آن در بحث‌های اقتصادی و توسعه‌ای و مهمتر از آن اجتماعی، فرهنگی و ... اشرافیت دارند دور از دسترس نخواهد بود.

انتهای پیام/60002/ع40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول