اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شرکت منطقه‌ای نفت اردبیل:

360 روستا در اردبیل نمایندگی فروش نفت دارند

مدیر شرکت منطقه‌ای نفت استان اردبیل گفت: در حال حاضر 360 روستای این استان نمایندگی فروش نفت دارند که با ذخیره‌سازی و فروش مناسب در خدمت روستاییان هستند.

360 روستا در اردبیل نمایندگی فروش نفت دارند

محمد آقامحمدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: شرکت نفت همه ‌ساله با صدور اطلاعیه‌ای در اوایل فصل پاییز و حتی اواخر تابستان آمادگی خود را برای عرضه نفت و ذخیره‌سازی مناسب آن در روستاها انجام می‌دهد به طوری که امسال نیز با آغاز زودرس سرمای پاییزی این ذخیره‌سازی تا آخر شهریور ماه انجام شد و هم اکنون در هیچ نقطه‌ای از روستاهای استان که فاقد گازکشی هستند مشکلی از بابت تامین نفت سفید نداریم.

وی ادامه داد‌: برای نانوایی‌ها و صنایع نیز ذخیره‌سازی سوخت دوم و جایگزین انجام شده و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

آقامحمدیان تاکید کرد: ما در مصرف بنزین در میانگین متوسط کشوری قرار داریم و افزایش چندانی را نسبت به استان‌های دیگر مشاهده نمی‌کنیم.

مدیر شرکت منطقه‌ای نفت استان اردبیل یادآور شد: اگر هدفمندی مصرف سوخت به ویژه کارتی شدن مصرف بنزین اعمال نمی‌شد ما قطعاً افزایش‌مان از 10 درصد فعلی بیشتر بود و در این زمینه نگرانی‌ها به مراتب بیشتر می‌شد.

این مسئول از صاحبان کارت‌های سوخت خواست تا خودشان برای سوخت‌گیری خودروها و وسایط نقلیه خود از آن استفاده کنند و از واگذاری کارت سوخت به دیگران جداً پرهیز کنند چرا که گاه مشاهده می‌شود که فروش خارج از شبکه به وسیله کارت‌های بلاصاحب انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد‌: هر چند در وضعیت کنونی ما این کار را از طریق سامان سوختگیری در جایگاه‌های مختلف و حتی نازل‌های واقعی انجام می‌دهیم و گزارش تخلفات را به ثبت می‌رسانیم اما از هموطنان انتظار داریم در استفاده از کارت سوخت دقت لازم را داشته باشند.

آقامحمدیان به ارائه برنامه‌های آموزش به صورت مرتب و در طول سال برای رده‌های مختلف پرسنلی به ویژه حوزه نظارتی و ایمنی اشاره کرد و افزود: در این زمینه نیروهای ما آموزش‌های منسجمی را گذرانده‌اند.

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر تعداد جایگاه‌‌های موجود در استان که رقمشان بیش از 56 جایگاه سوخت‌گیری است پاسخگوی نیاز هموطنانمان در استان است و در چند سال آینده نیازی به صدور مجوز در این رابطه نداریم.

مدیر شرکت منطقه‌ای نفت استان اردبیل به خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: برای راه‌اندازی جایگاه سوخت سی‌ان‌جی برخلاف سال‌های گذشته صدور مجوز با تعهد تامین هزینه‌های مربوط به خرید تسهیلات است که از این به بعد خرید این تجهیزات به عهده متقاضیان بوده در حالی که پیش از این، این هزینه‌ها رایگان بوده‌ است.

مشکل جایگاه سوخت ترمینال برطرف شده است

آقامحمدیان در مورد مشکل پیش آمده برای جایگاه سوخت احداثی در ترمینال اردبیل توسط بخش خصوصی خاطرنشان کرد: ایرادات و موارد ایمنی این جایگاه برطرف شده و به زودی شاهد بهره‌برداری آن خواهیم بود.

وی با رد دریافت هرگونه مبلغ هزینه‌کرد اضافی از سرمایه‌گذار این پروژه گفت: اگر جایگاه‌داری اصول ایمنی را رعایت نکند ما مجوزی صادر نمی‌کنیم و در این راه از اصولمان کوتاه نمی‌آییم چرا که کوچکترین کوتاهی سلامت و ایمنی مردم را به خطر می‌اندازد.

این مسئول عنوان کرد: ما برای تامین سوخت کشاورزان و زارعان نیز همچون بخش صنایع با مشکلاتی روبرو نیستم و این تامین سوخت به موقع انجام شده است.

مدیر شرکت منطقه‌ای نفت استان اردبیل یادآور شد: کشور ما همچنان از شدت مصرف انرژی در تنگنای جدی قرار دارد و ما باید در این زمینه مصرفمان را بهینه و تغییر دهیم تا مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.

وی از تامین سوخت هواپیماها به شکل مطلوب و مناسب خبر داد و افزود: واحد سوخت‌گیری ما در فرودگاه اردبیل فعال است و ما سوخت هواپیماها را تامین می‌کنیم و با مطلوبیت و شایستگی در این زمینه اقدامات جدی خودمان را انجام می‌دهیم.

آقامحمدیان در پایان سخنان خود توزیع فرآورده‌های مربوط به گاز مایع را یکی از وظایف شرکت گاز بیان کرد و به خبرنگار فارس در اردبیل ابراز داشت: در این زمینه هیچ مشکل و کمبودی نداریم و تنها از صاحبان خودروهایی که به صورت غیرمجاز از گاز مایع استفاده می‌کنند درخواست داریم که از این کار خطرناک دست بردارند.

انتهای پیام/62007/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول