اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس عنوان شد

راه‌اندازی خط مونتاژ تراکتورسازی تبریز در کنیا / هلند میزبان تراکتورهای ایرانی

مدیر عامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران از ایجاد خط مونتاژ تراکتور در کنیا خبر داد و گفت:‌ تراکتورهای ایرانی در 9 ماه امسال به بیش از 10 کشور جهان از جمله هلند صادر شده است.

راه‌اندازی خط مونتاژ تراکتورسازی تبریز در کنیا / هلند میزبان تراکتورهای ایرانی

ابوالفتح ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: هیئت سیاسی و اقتصادی بلند پایه‌ای روز سه‌شنبه از کشور کنیا به ایران سفر می‌کند که در حاشیه این سفر تفاهم‌نامه‌ ایجاد کارخانه مونتاژ تراکتور در کنیا بین مسئولان دو کشور امضا می‌شود.

وی افزود: کشورهای تانزانیا، کنیا و رواندا با تشکیل اتحادیه‌ای به دنبال توسعه کشاورزی و حل مشکلات هستند.

* فروش تراکتور دست سوم ایرانی به 15 هزار دلار در آفریقا

ابراهیمی با بیان اینکه آفریقایی‌های در حسرت تراکتور ایرانی هستند خاطر نشان کرد: تراکتورهای دست سوم ایرانی به دلیل کیفیت بالا در آفریقا به مبلغ 15 هزار دلار به فروش می‌رسد.

وی تصریح کرد: تراکتور ایرانی نه تنها باعث افتخار آذربایجان بلکه ایران است.

عراق از ایران 1500 تراکتور می‌خرد

ابراهیمی اظهار کرد: در مذاکرات انجام گرفته با هیئت عراقی در تبریز، این هیئت در مرحله نخست خواستار صادرات یک هزار و 500 دستگاه تراکتور به کشور خود شدند.

عراق بازار ثابت تراکتور/ عراق به 60 هزار تراکتور نیاز دارد

وی با بیان اینکه عراق با داشتن پنج میلیون کشاورز به 60 هزار دستگاه تراکتور نیاز دارد، ادامه داد: کشور همسایه عراق با داشتن آب و زمین‌های حاصلخیز، بازار ثابتی برای یک دهه تراکتورسازی محسوب می‌شود.

مدیرعامل تراکتورسازی ایران خاطر نشان کرد: تحقق این امر و ایجاد خدمات پس از فروش، موجب رونق قطعه‌سازی بیشتر، دائمی و فعالیت صنعت استان آذربایجان‌ شرقی می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه محصولات تراکتورسازی ایران هم‌اکنون به اقلیم کردستان عراق نیز صادر می‌شود، ارزش سالانه این صادرات را بالغ بر 30 میلیون دلار عنوان کرد.

تولید 17 هزار دستگاه تراکتور در 9 ماهه امسال

وی تأکید کرد: تولید تراکتور در 9 ماه گذشته از سال در گروه تراکتورسازی ایران از مرز 17 هزار دستگاه گذشته است.

مدیرعامل تراکتورسازی ایران عنوان داشت: از این تعداد تراکتور 13 هزار و 68 دستگاه در تراکتورسازی تبریز، 3 هزار و 101 دستگاه در کردستان و نزدیک به یک‌هزار دستگاه نیز در تراکتورسازی ارومیه تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شده است.

ابراهیمی، تراکتورهای 240، 285، 299، 399، 475، 485، 800، 930، 938و 950 رنج‌های تک و دو دیفرانسیل را از محصولات تولیدی در مجموعه تحت مدیریتش اعلام کرد و بیان داشت: از مجموع تولیدات 12 هزار و 458 دستگاه در بازارهای داخلی و 3 هزار و 658 دستگاه به بازارهای جهانی ارسال شده است.

صادرات به 10 کشور دنیا

وی در مورد ارزش صادرات تراکتور به خارج از کشور، اذعان داشت: طی 9 ماه امسال، ارزش ریالی صادرات تراکتور رقمی معادل یک‌هزار و 175 میلیارد ریال را شامل می‌شود.

این فعال عرصه صنعت کشور، مقصد صادرات تراکتور در 9 ماه امسال را به بیش از 10 کشور جهان از جمله هلند، تاجیکستان، ترکمنستان، ونزوئلا، اوگاندا، سودان، افغانستان، عراق، قطر و امارات عنوان کرد.

به گزارش فارس؛ شرکت تراکتورسازی تبریز به منظور ساخت انواع تراکتورهای 65 اسب تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل و تراکتور 45 اسب در سال 1345 تأسیس شد.

در سال 1354 در این شرکت طرح جایگزینی تراکتور مسی و فرگوسن و موتور پرکینز تحت لیسانس انگلستان با همکاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و سازمان برنامه و بودجه با موفقیت انجام شد و نخستین تراکتورهای MF را در چهار مدل تولید و به بازار عرضه کرد.

از سال 1372 نیز با تغییر خط قدیم رومانی اقدام به تولید تراکتور سنگین MF993 با قدرت 110 اسب بخار در دو مدل تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل کرد. این شرکت در سال 74 به منظور استفاده بهینه از امکانات موجود اقدام به ایجاد چهار مرکز سود مستقل (SBU) شامل ساخت کامیونت و ساخت ماشین و ساخت ابزار و سازمان آموزش کرد.

گروه صنعتی تراکتورسازی ایران با نزدیک به پنج دهه فعالیت در زمینه تولید، نه تنها تراکتور؛ بلکه در عرصه تولید 71 نوع انواع موتور در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و خودرو، بیش از 65 هزار تن انواع قطعات ریخته از جمله قطعات پیچیده داکتیل، توپی چرخ‌های خودروهای سنگین، قطعه بلوک سیلندر برای انواع خودروهای تولید داخل مانند نیسان، روآ، تولید بیش از 200 هزار بلوک سیلندر خودروی 206، 300 هزار قطعه بلوک سیلندر پراید و تأمین نیاز ایران خودرو در ریخته‌گری این گروه نشان از ظرفیت و قابلیت‌های بالقوه این مجموعه دارد.

انتهای پیام/60002/ع40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول