اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آب و فاضلاب روستایی تاکستان عنوان کرد

توسعه آبرسانی روستایی در تاکستان

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان تاکستان گفت: توسعه آبرسانی روستایی به شهرستان تاکستان با حفر چاه و گسترش توزیع صورت گرفته است.

توسعه آبرسانی روستایی در تاکستان

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان توسعه آب رسانی روستایی در شهرستان تاکستان طی سال‌های گذشته روند صعودی داشته است.

گسترش خدمات‌رسانی در حوزه توزیع و انتقال آب به نقاط دور افتاده روستایی جزو اهداف و برنامه‌ها برای افزایش میزان رضایت‌مندی روستائیان تاکستانی بوده است.

از این رو با توجه به ضرورت کشاورزی روستایی و تأمین آب برای مصارف خانگی رویکرد آب و فاضلاب تاکستان اجرای طرح‌های آب رسانی در قالب حفر چاه‌ها و گسترش تعداد حلقه‌های توزیع آب بوده است.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان تاکستان در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تاکستان با تشریح عملکردهای اجرایی، بهره‌برداری و تأسیس آب و فاضلاب روستایی تاکستان اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب روستایی تاکستان دارای 32 حلقه چاه تامین منابع، 8 حلقه چاه نیمه عمیق، 37 چاه دستی، 9 رشته قنات و 54 دهنه چشمه است.

اسماعیل رحیمی گفت: تعمیرات این منابع شامل کف شکنی و لایروبی چاه‌های عمیق و نیمه عمیق، توسعه و لایروبی چاه‌های دستی، توسعه و بهسازی قنات و بهسازی چشمه توسط این شرکت تاکنون انجام شده است.

این مسئول عنوان کرد: در سال 91 نیز بهسازی دو دهنه چشمه، یک رشته قنات و حفر دو حلقه چاه‌دستی شهرستان تاکستان انجام شده است.

وی عنوان کرد: همچنین عملیات حفر چاه‌های جدید شامل چاه شماره 3 روستاهای مجتمع افشاریه، چاه جدید روستای «ساج» و چاه عمیق روستاهای مجتمع فارسجین طیوقچی، چاه عمیق مجتمع ضیاءآباد 1و2 و چاه عمیق ولازجرد تاکنون به انجام رسیده است.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان تاکستان ادامه داد: با راه‌اندازی این چاه‌ها مشکل آب آشامیدنی روستاهای یاد شده شهرستان تاکستان برطرف شده است.

وی به تعداد 109 عددی اتاقک‌های فرمان آب روستایی شهرستان تاکستان اشاره کرد و افزود: تعمیرات و نگهداری این اتاقک‌ها در قالب کارهای ابنیه توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان تاکستان انجام شده است.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان تاکستان با بیان اینکه در سال 91 یک باب اتاقک فرمان آبرسانی روستایی تاکستان تعمیر شده است، گفت: حجم مخازن ذخیره زمینی و هوایی موجود آب و فاضلاب تاکستان به مقدار یک‌هزار و 330 مترمکعب است.

این مسئول عنوان کرد: تعمیرات و نگهداری شامل رفع نشتی مخازن و رنگ آمیزی و همچنین تعویض مخازن توسط شرکت آب و فاضلاب تاکنون به انجام رسیده است.

وی عنوان کرد: در سال 91 به مقدار 360 مترمکعب تعویض و مخزن جدید در تاکستان احداث شده است و مخازن هوایی فرسوده قبلی نیز از مدار خارج شده است.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان تاکستان عنوان کرد: مقدار لوله خط انتقال آب و فاضلاب روستایی تاکستان 227.07 کیلومتر است.

رحیمی ادامه داد: تعمیرات و نگهداری خطوط انتقال آب روستایی شهرستان تاکستان شامل رفع نشتی و تعویض لوله‌های فرسوده نیز به عهده شرکت آب و فاضلاب است.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان تاکستان ابراز داشت: همچنین در سال 91 مقدار 936/41 کیلومتر توسعه و بازسازی لوله خط انتقال در شهرستان تاکستان انجام شده است.

انتهای پیام/77005/ح40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول