اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پناهیان در جمع زائران مسجد مقدس جمکران:

دعای سمات یک دعای فرادینی است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: می‌توان گفت دعای سمات یک دعای فرادینی و امروزی است یعنی پیروان دیگر ادیان هم می‌توانند این دعا را مورد توجه قرار داده و همراه با مسلمانان آن را بخوانند.

دعای سمات یک دعای فرادینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان جمعه شب در جمع زائران در مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه انسان نباید فرصت روز جمعه را از دست بدهد بیان کرد: انسان ممکن است که دعای ندبه و یا نماز جمعه را از دست بدهد ولی در غروب جمعه باید از فرصت باقی مانده با قرائت دعای سمات استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه برای قرائت دعای سمات عصر جمعه بهترین مکان، مسجد مقدس جمکران است بیان کرد: با قرائت این دعا می‌توان به اهل بیت توسل جست و تمام آلودگی‌ها را از وجود خود پاک کرد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه لحظات غروب جمعه بسیار عارفانه و ویژه است بیان کرد: نسبت جمعه با دیگر روزهای هفته را می‌توان همانند نسبت ماه رمضان با ماه‌های دیگر دانست.

وی با اشاره به ویژگی‌های دعای سمات اظهار کرد: می‌توان گفت دعای سمات یک دعای فرادینی و امروزی است یعنی پیروان دیگر ادیان هم می‌توانند این دعا را مورد توجه قرار داده و همراه با مسلمانان آن را بخوانند.

پناهیان با اشاره به تناسب‌های موجود بین دعای سمات و امام عصر(عج) خاطرنشان کرد: این دعا از سوی یکی از نواب اربعه حضرت نقل شده و در این دعا اسم اعظم نیز مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/2258/ع20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول