اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس:

تولیدات ایران به 60 کشور دنیا صادر می‌شود

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: پیشرفت‌های کشورمان با وجود شرایط تحریم بسیار حائز اهمیت است و امروز با این وجود، محصولات ایران به بیش از 60 کشور دنیا صادر می‌شود.

تولیدات ایران به 60 کشور دنیا صادر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا، تولید علم به صورت بومی به عنوان نیاز اصلی و جدی مورد نیاز برای رشد و رونق صنعتی استان قزوین است.

بر این اساس نگاه و عمق پیش بینی‌ها برای تحقق سند چشم‌انداز استان بر پایه حمایت از مراکز دانشگاهی شکل گرفته است.

گسترش استفاده از علوم در صنعت و تقویت نخبگان دانشگاهی جزو اساسی ترین راه‌ها برای نهادینه کردن علوم بومی است که مورد توجه مسئولان باید قرار داشته و پیگیری شود.

روح الله عباسپور در این خصوص در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بویین زهرا اظهار داشت: طبق آنچه در سند چشم‌انداز 1404 پیش‌بینی شده بر این بود تا ایران اسلامی در این سال به مقام نخست علمی در منطقه دست یابد.

نماینده مردم شهرستان‌های بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: امروز اما کشور ایران 14 سال زودتر به جایگاه هدف رسیده است.

عباسپور با تأکید بر اینکه در دنیای بدون مرز کنونی پیشرفت اهمیت قابل توجه دارد، ابراز داشت: افزایش قدرت رقابت و کیفیت بخشی بالاتر به کالا باید مورد توجه قرار داشته باشد.

وی ابراز داشت: بر همین اساس علت ارتقا و پیشرفت ایران در عرصه‌های هوا فضا و نانو نیز تماس مستمر با مراکز علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی بوده است.

عباسپور جذب افراد نخبه و بهره‌گیری از توانمندی‌های مختلف را ضروری دانست و ابراز داشت: توانمندی‌های کشور در عرصه هسته‌ای امروز بسیار قابل توجه است و ایران اسلامی با تلاش دانشمندان پر افتخار توانسته به جایگاه بالا در عرصه‌های علمی دست پیدا کند.

وی بیان کرد: به طور مثال سرمایه‌گذاری در حوزه آموزشی و پرورش جامعه نیازمند نگاه و توجه همه‌جانبه برای توسعه کشور است.

عباسپور با تأکید بر اینکه دانش آموزان و دانشجویان به عنوان امانت‌های الهی باید تربیت شوند، بر اصل ترقی و تعالی نظام اسلامی تأکید کرد.

وی مشکلات صنعت خودروسازی را ناشی از توجه ناکافی به مراکز علمی دانست و ابراز داشت: بی تردید تعامل مدیران و مسئولان استان و گام‌های بلند برای نظام آموزشی و پژوهشی به منظور کمک به بخش‌های کشور تأثیرگذار است.

عباسپور با اذعان به این نکته که پس از پیروزی انقلاب اسلامی تحول بسیاری در برنامه‌های آموزش و پرورش اتفاق افتاده است، متذکر شد: عبور از فراز و نشیب‌های بسیار نشان از اراده قوی مسئولان برای توسعه نظام آموزشی دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تولیدات صنعتی و علمی در سال‌های اخیر تصریح کرد: این پیشرفت‌ها با وجود شرایط تحریم بسیار حائز اهمیت است و محصولات ایران به بیش از 60 کشور دنیا نیز صادر می‌شود.

وی عنوان کرد: همچنین توفیقات بخش درمان و پزشکی در زمینه‌های علمی نیز تأثیرگذار و قابل توجه بوده است.

انتهای پیام/77005/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول