اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قزوین:

قوه قضائیه با قدرت برخورد کند/مظاهر فساد موجب تاسف است

امام جمعه موقت قزوین با اظهار تاسف نسبت به بروز مظاهر فساد اقتصادی از مسئولان قوه قضائیه خواست تا با قدرت و بدون هیچ تبعیضی با فاسدان اقتصادی برخورد کند.

قوه قضائیه با قدرت برخورد کند/مظاهر فساد موجب تاسف است

به گزارش فارس از قزوین، حجت‌الاسلام محمد‌حسن باریک‌بین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین که در مسجد‌النبی این شهر برگزار شد اظهار داشت: با توجه به آیات و روایات فراوانی که در خصوص صرفه‌جویی وجود دارد ما مسلمانان باید در زندگی خودمان صرفه‌جویی در مصرف برق، آب و گاز را مورد توجه قرار داده و از اسراف در آن بپرهیزیم.

وی با تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن عسگری و تهنیت سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) بیان داشت: در زمانی که دنیا پر از ظلم و جور شود با حضور مهدی موعود عالم با عدل وی دوباره جان می‌گیرد که ما مسلمانان وظیفه داریم در این مسیر زمینه‌های ظهور حضرت را فراهم کنیم.

باریک‌بین با اشاره به فسادهای اخیر مالی و اداری که هویدا شد مظاهر فساد در جامعه را تعصب‌انگیز خواند و تاکید کرد: البته مسئولان با مظاهر فساد اداری و مالی برخورد کردند که این برخورد احساس امید را همراه با انتظار و توقع از مسئولان در جامعه به وجود می‌آورد.

خطیب جمعه قزوین تصریح کرد: مسئولان وظیفه دارند تا مبارزه با مفاسد اقتصادی را با قدرت ادامه دهند چرا که یکی از عوامل پیدایش انقلاب اسلامی مبارزه با همین فساد است.

وی عنوان کرد: امام خمینی (ره) و همچنین مقام معظم رهبری در 12 سال قبل و در فرمان 8 ماده‌ای خود به مسئولان و سران سه قوا تاکید دارند که تسامح با مذاهب فساد خود نوعی همدستی با فاسدان است.

باریک‌بین ابراز داشت: متاسفانه هنوز آثار مالی و فساد اقتصادی ملت ما را زجر می‌دهد و باید قوای سه‌گانه به خصوص قوه مقننه و مجریه به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که زمینه پیدایش فساد در ادارات و خارج از آن به هیچ عنوان فراهم نشود.

خطیب جمعه قزوین اضافه کرد: قوه قضائیه نیز در این خصوص نقش برجسته و مهمی دارد که باید بدون هیچگونه اغماض و تبعیض به فسادهای رخ داده رسیدگی کرده و جلوی این فاسدان را بگیرد.

باریک‌بین ابراز داشت: مردم توقع دارند تا مبارزه با فساد از سوی مسئولان با قدرت، جدیت، حکمت و تدبیر ادامه یابد چرا که بزرگترین سرمایه نظام اعتماد است و زمانی این اعتماد بروز می‌یابد که در عملکرد کارگزاران نظام جمهوری اسلامی تبعیض وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به راهبرد سال جاری که در ابتدای سال توسط مقام معظم رهبری اعلام شد اذعان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در اوایل سال 92 تحقق جهاد اقتصادی را منوط به وجود فضای سالم و رقابت دانست که این مهم یعنی مبارزه با مظاهر فساد اقتصادی که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به 12 تا هفدهم ربیع‌الاول که به نام هفته وحدت نامگذاری شده این مهم را جزو ضروری‌ترین امور در بین مسلمانان عنوان و نسبت به تلاش مرموزانه دشمن برای بر هم زدن وحدت بین مسلمانان هشدار داد.

وی عنوان کرد: تلاش دشمن در سوریه و امروز در عراق برای بر هم زدن وحدت بین مسلمانان با حمایت از تروریست‌ها و همچنین آشکار کردن رفتار تندر‌وهای سلفی و وهابیت قابل مشاهده است.

باریک‌بین وحدت بین مسلمانان وحدت ملی در کشور و همچنین ولایت فقیه را که رکن مهم وحدت است موجب دوام نظام مقدس جمهوری اسلامی و اسلام ذکر کرد.

خطیب جمعه قزوین همچنین بر کنار گذاشتن دعواهای سیاسی از سوی مسئولان تاکید و گفت: باید در راستای احیای حاکمیت ارزش‌ها در جامعه تلاش کرده و همه قوا و مجموعه‌ها برای پیشرفت و توسعه کشورمان با یکدیگر وحدت داشته باشیم.

انتهای پیام/ 2667/ل40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول