اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سابق دادگستری فیروزکوه:

تصرفات جدید در فیروزکوه بسیار کاهش یافته است

رئیس سابق دادگستری شهرستان فیروزکوه گفت: تصرفات جدید در فیروزکوه بسیار کاهش یافته اما به صفر نرسیده است.

تصرفات جدید در فیروزکوه بسیار کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، علی‏‌اکبر شریعت ظهر امروز در مراسم تقدیر از خدمات وی به عنوان رئیس دادگستری شهرستان فیروزکوه بیان داشت: حدود سه سال پیش به عنوان رئیس دادگستری شهرستان فیروزکوه منصوب شدم و به خاطر دارم در مراسم معارفه‏‌ام، تعهد کردم به چهار مسئله در حد توان خود عمل کنم.

وی تصریح کرد: یکی از این موارد، تکریم ارباب رجوع بود که خودم و همکارانم سعی و تلاشمان بر این بود که رفتار انسانی و اسلامی با مراجعان داشته باشیم و اگر قصوری در این رابطه بود، باید طلب بخشش کرد.

رئیس سابق دادگستری شهرستان فیروزکوه بیان کرد: تلاش برای پایین آوردن شمار پرونده‌‏ها و جلوگیری از وقفه در رسیدگی به پرونده‏‌ها از دیگر تعهدات ارائه شده بود که در این امر، به طور 100 درصدی موفق نبودیم، اما درصد زیادی به پیگیری پرونده‌‏ها سرعت بخشیدیم.

شریعت افزود: سومین تعهدی که داشتیم، سر و سامان دادن به بایگانی راکد دادگستری شهرستان فیروزکوه بود و دو سوم پرونده‏‌های قدیمی برای رسیدگی به تهران منتقل شد و یک سوم آن پرونده‏‌ها در ساختمان جدید دادگستری چینش شد و اکنون مشکلی ندارد. تعامل با سایر ادارات از جمله فرمانداری فیروزکوه و اداراتی که سر و کار بیشتری با بیت‏‌المال دارند، از دیگر تعهدات بنده بود و مشهود است که تصرفات جدید بسیار کاهش یافته اما به صفر نرسیده است.

رئیس سابق دادگستری شهرستان فیروزکوه اضافه کرد: تعداد ورودی پرونده‌‏ها به دادگاه را در فیروزکوه در این مدت کاهش دادیم و تا قبل از تکمیل دادخواست، شکایتی ثبت نشد. بسیاری از پرونده‏‌ها برای رسیدگی به شوراهای حل اختلاف معرفی شد و به صلح و سازش تبدیل رسید و کمک بزرگی به دادگستری شهرستان فیروزکوه بود.

رئیس سابق دادگستری شهرستان فیروزکوه گفت: طی سه سال و حدود 6 ماه مسئولیت خود در فیروزکوه تمام تلاشم را بر این داشتم تا تعهدات خود را به اجرا برسانم.

رئیس سابق دادگستری شهرستان فیروزکوه اکنون به سمت مستشار دادگاه تجدید نظر تهران منصوب شده است.

در این مراسم، حجت‏‌الاسلام «سیدمحمد مؤمنی» به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان فیروزکوه و «علی صالحی» به عنوان دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان معرفی شدند.

در این مراسم که در سالن اجتماعات فرمانداری فیروزکوه برگزار شد، ابوالقاسم مهری فرماندار شهرستان فیروزکوه، معاونان فرماندار و حجت‏‌الاسلام عبدالعلی استیری نماینده ولی فقیه و امام جمعه فیروزکوه حضور داشتند.

حمید درخشان‏‌نیا، قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران میهمان ویژه این مراسم بود و علاوه بر وی، بخشداران، مسئولان قضایی حوزه‏‌های هم‏جوار، مسئولان و نیروهای نظامی و انتظامی، اعضای شورای تامین، اعضای شوراهای حل اختلاف، اعضای شورای شهر، مدیران دستگاه‏‌ها و . . . نیز در این آیین حاضر شده بودند.

انتهای پیام/2568/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول