اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش خبر داد

تمدید حالت آماده‌باش در کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه حالت آماده‌باش در این جزیره تمدید شده است، گفت: علاوه بر آمادگی فرودگاه و بندرگاه کیش، تعداد قابل توجهی بالگرد نیز در صورت بروز حادثه برای امدادرسانی در اختیار داریم.

تمدید حالت آماده‌باش در کیش

اصغر مونسان دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کیش با اشاره به وقوع دو زمین‌لرزه طی روز گذشته و یک زمین‌لرزه 5/4 ریشتری در ساعت 11 و 42 دقیقه امروز اظهار داشت: طی روز گذشته بلافاصله پس از وقوع زمین‌لرزه تمامی دستگاه‌های اجرایی جزیره از جمله اداره درمانی، امنیتی و سایر دستگاه‌های مرتبط با اعلام ستاد بحران، به حالت آماده‌باش کامل درآمدند.

وی افزود: تمامی امور جزیره از جمله امور خدمات آب و برق و ذخیره مواد غذایی مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: در همین راستا تا حوالی غروب طی روز پنجشنبه کمپ موقت اسکان در مصلای جزیره ایجاد و 200 دستگاه چادر در آن نصب شده است.

وی با بیان اینکه 200 دستگاه چادر دیگر نیز در جزیره به صورت ذخیره وجود دارد افزود: کیش در صورت بروز حوادث احتمالی آمادگی کامل برای ارائه خدمات را دارد.

وی یادآور شد: همچنین طی روز گذشته ستاد بحران سازمان منطقه آزاد کیش هماهنگی‌ها و رایزنی‌های لازم را با ستاد بحران در بندر لنگه به فرمانداری این شهرستان برای پشتیبانی بیشتر در صورت بروز حوادث به عمل آورده است.

وی گفت: طبق بررسی‌های انجام شده تاکنون در جزایر هندورابی و فارور که بخشی از سازمان منطقه آزاد کیش به حساب می‌آید نیز خسارت و حادثه‌ای گزارش نشده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اضافه کرد: شرایط مذکور و آماده‌باش کامل دستگاه‌ها با وقوع زمین‌لرزه پیش از ظهر امروز، تمدید و تمامی بخش‌های جزیره آماده خدمات‌دهی در صورت بروز حادثه هستند.

وی در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اینکه راهکار سازمان منطقه آزاد کیش برای خدمت‌رسانی و اعزام و دریافت کمک‌ها از راه دریا و هوا چیست یادآور شد: در همین راستا از دقایقی پس از بروز زمین‌لرزه‌های دیروز، فرودگاه و بندرگاه کیش به حالت آماده‌باش درآمدند.

مونسان افزود: همچنین نامه‌ای نیز از طرف شورای تامین جزیره، به شرکت‌های مستقر در جزیره که از بالگرد برخوردار هستند داده شد و آن شرکت‌ها نیز پاسخ مثبت برای همکاری دادند.

وی گفت: همچنین از روز گذشته تاکنون چندین دستگاه بالگرد در فرودگاه کیش مستقر شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: همچنین در بندرگاه کیش نیز تعداد شناور مورد نیاز در حوادث بحرانی مستقر می‌شوند و این بندرگاه در کنار فرودگاه به حالت آماده‌باش کامل است.

وی در بخش پایانی سخنان خود یادآور شد: مردم طی ساعات گذشته در جزیره رفتار و همکاری خوبی را از خود نشان داده‌اند.

وی گفت: تمام سعی سازمان منطقه آزاد کیش بر حفظ آرامش روانی و فیزیکی جزیره با هدف آرامش ساکنان و گردشگران است.

یادآور می‌شود طی روز پنجشنبه دو زمین‌لرزه به بزرگی 3/4 و 5 ریشتر جزیره کیش در جنوب غرب آب‌های شهرستان بندر لنگه را لرزاند.

این در حالی است که ساعت 11 و 42 دقیقه امروز نیز بار دیگر کیش با یک زمین‌لرزه با قدرت 5/4 ریشتر به لرزه درآمد.

انتهای پیام/88003/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول