اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

اعمال ناشایست موجب دوری از امام زمان (عج) می‌شود

استاد حوزه علمیه قم گفت: آیت‌الله بهجت (ره) همواره اعتقاد داشتند که اعمال و رفتار بد و نامناسب ماست که سبب جلوگیری از ارتباط ما با امام عصر می‌شود.

اعمال ناشایست موجب دوری از امام زمان (عج) می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر حیدری‌کاشانی پیش از ظهر امروز در جمع عزاداران در مسجد مقدس جمکران با اشاره به هشت سال امامت آن حضرت اظهار داشت: امام حسن عسگری (ع) همواره در تربیت یارانی که بتوانند پا در رکاب و وفادار به امام عصر (عج) باشند همت گماشته‌اند و می‌توان از آن نمونه احمد بن اسحاق قمی را نام برد که همیشه در جبهه حق علیه باطل بوده است.

استاد حوزه علمیه افزود: امام زمان (ع) یدالله هستند و ایشان در انتظار تکمیل یاران خود هستند، یارانی که از نظر عرفان، معرفت، عشق و محبت زبان گویای ایشان و در راه امام زمانشان باشند.

وی در ادامه با اشاره به عشق و علاقه احمد بن اسحاق قمی نسبت به شناخت امام زمان (عج) ابراز داشت: ایشان به سامرا مشرف می‌شوند تا در محضر امام حسن عسگری (ع) عرفان و معرفت کسب کنند و نسبت به امام معصوم بعد از آن حضرت شناخت کسب کنند، احمد بن اسحاق می‌گوید «وقتی چشمانم به جمال زیبای امام زمان(عج) روشن شد قلبم آرامشی خاص پیدا کرد».

این استاد حوزه علمیه در ادامه به تبیین شرایط برقراری ارتباط با امام زمان (ع) پرداخت و اظهار داشت: آیت‌الله بهجت (ره) همواره اعتقاد داشتند که اعمال و رفتار بد و نامناسب ماست که سبب جلوگیری از ارتباط ما با امام عصر می‌شود و در عین حال دو عامل را برای بهبود اعمال و بهتر نمودن آن یادآور ‌شدند، یکی مدد گرفتن از ذکر صلوات بر محمد و آل محمد و دیگری زیارت فراوان مسجد مقدس جمکران.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی در ادامه افزود: امام عصر (عج) خطاب به شیخ حسن جمکرانی در مقدس شمردن مسجد مقدس جمکران فرموده‌اند که به مردم بگویید که با میل و ذوق و شوق وارد مسجد شوند و اعمال را به‌جا آورند و نماز مسجد بخوانند و دو رکعت نماز امام زمان (ع) اقامه کنند، دو رکعتی که هم طراز با خواندن نماز در کعبه و بیت عتیق است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه باید تا زمان ظهور و فرج حضرت صبر و استقامت داشت ابراز داشت: استواری در امر ولایت و امامت و دعای فراوان برای تعجیل در فرج دو نکته و رمز در راه صبر و استقامت فرج است.

وی در پایان با بیان فواید آثار و خیرات دعا گفت: دعا برای تعجیل فرج باعث می‌شود دعای امام زمان (ع) هم شامل حال شما و بدرقه‌ راهتان شود.

انتهای پیام/78006/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول