اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره گاز بابلسر عنوان کرد

جبران کمبود گاز منازل با خروج نیروگاه‌ها از مدار

رئیس اداره گاز شهرستان بابلسر گفت: برای جبران کمبود گاز به ناچار مجبوریم نیروگاه‌ها را از مدار خارج کرده تا بتوانیم حداقل گاز منازل را تامین کنیم.

جبران کمبود گاز منازل با خروج نیروگاه‌ها از مدار

علی ماندگار میرزایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بابلسر اظهار داشت: تامین گاز شهرستان بابلسر با اتصال دو خط از دو ناحیه بزرگ گازی پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد در استان خراسان رضوی به سمت نکا و گاز فجرکنگان بوشهر به سمت آستارا تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه فشار انتقال گاز این شهرستان بین 700 تا یک هزار پوند بر اینچ مربع است عنوان کرد: اگر این فشار به مرز 400 متر مربع برسد بحران شروع می‌شود.

رئیس اداره گاز شهرستان بابلسر با اشاره به اینکه برابر تجربه سال 86 از 17/7 آماده‌باش زمستانی ابلاغ شد تصریح کرد: سه‌شنبه گذشته با ورود موج سرد به کشور فشار مورد نظر در شهرستان به مرز 220 رسید که با هماهنگی استانداری و فرمانداری به ناچار گاز حدود 15 ادارات سطح شهرستان که فاقد نگهبان و سرایدار بودند قطع و این قطعی تا صبح شنبه ادامه داشت.

میرزایی اذعان داشت: فشار مصرفی گاز استان به طور متوسط بدون استفاده و دخالت نیروگاه نکا، سیمان نکا و نیروگاه نوشهر به طور متوسط 22 تا 25 میلیون متر مکعب است.

این مسئول با بیان اینکه گاز کل مصرف کشور با در نظر گرفتن اتصال همه صنایع عمده و بزرگ معادل 750 میلیون متر مکعب است افزود: کل پالایش گاز حدود 500 میلیون متر مکعب است و این بدان معنا است که حدود 250 میلیون متر مکعب با کمبود گاز مواجه هستیم.

رئیس اداره گاز شهرستان بابلسر با اشاره به اینکه برای جبران کمبود گاز به ناچار مجبوریم نیروگاه‌ها را از مدار خارج کرده تا بتوانیم حداقل گاز منازل را تامین کنیم افزود: از بخشداران، دهیاران و شوراها انتظار داریم در صورت مواجه شدن با موج سرد با ما همکاری کرده تا مجبور به قطع گاز منازل نشویم.

انتهای پیام/86010/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول