اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ورامین:

عربستان حامی گروه‌های تروریستی است

امام جمعه موقت ورامین گفت: عربستان به حامی گروه‌های تروریست و شرارت‌های منطقه تبدیل شده، اما عمر رژیم پادشاهی عربستان رو به پایان است.

عربستان حامی گروه‌های تروریستی است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن محمودی در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه ورامین پس از توصیه به رعایت تقوای الهی با بیان اهمیت اندیشه در آیات قرآن اظهار داشت: تفکر در آیات قرآن رضای پروردگار را رقم خواهد زد.

امام جمعه موقت ورامین با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع)، به چند توصیه اخلاقی از وجود امام یازدهم اشاره کرد و گفت: حضرت فرمودند برای بهشت دری است به نام معروف و از آن در وارد نمی‌شوند مگر کسانی که اهل معروف هستند.

وی ادامه داد: حضرت در آداب معاشرت می‌فرماید «خشم و غضب کلید هر بدی است»، بسیاری از گرفتاری‌ها نتیجه غضب و تصمیم گرفتن در حین خشم است، فرمود «سلام کردن بر هر کسی که از نزد تو می‌گذرد نشانه تواضع است»، کوچک و بزرگ و عالم و غیر عالم و رئیس و مرئوس ندارد، هرکس به دیگری برخورد می‌کند سلام کند.

محمودی در ادامه اضافه کرد: سیره امام حسن عسگری (ع) برای ما الگو است، از سیره ایشان درس بگیریم، امام (ع) مبارزه قاطعی با انحرافات است، می‌خواستند با جریانات و تفکرات التقاطی در برابر معصومین بایستند، متصوفه به اسم عرفان و اسلام در زمان معصومین فعالیت کردند.

وی تصریح کرد: امام عسگری (ع) قاطعانه با این افراد مبارزه می‌کند، ایشان به شدت مردم را از افتادن در دام‌های این افراد نهی می‌کنند.

این مسئول در ادامه یادآور شد: امروز هم این تفکرات انحرافی به شدت توسط استکبار جهانی در حال گسترش است و جامعه اسلامی به‌ویژه جامعه شیعی وظیفه دارند این انحرافات را بشناسند و از آنها دوری کنند.

اهمیت صرفه‌جویی در مصرف گاز

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین در خطبه دوم نیز پس از دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی ضمن اشاره به اهمیت صرفه‌جویی در مصرف نعمات الهی عنوان کرد: مصرف گاز در مواقع سردی و برودت هوا بالا می‌رود و جا دارد همه ما در صرفه‌جویی از این نعمت الهی دقت کنیم.

محمودی بیان داشت: انتظار می‌رود شما مردم مومن و متدین نگاه ارزشی به صرفه‌جویی داشته باشید و پیام صرفه جویی در مصرف گاز را به دیگر شهروندان نیز برسانید.

اولین سالروز امامت امام زمان(عج)

وی با اشاره به اولین روز امامت امام زمان (عج) تأکید کرد: دشمنان قصد جان امام زمان (عج) را کردند و اکنون در پس پرده غیبت به سر می‌برد، مرحوم علامه مجلسی از سید ابن طاووس نقل می‌کند که «دیدم امام زمان (عج) در سرداب مطهر مشغول دعاست که خدایا شیعیان ما از ما هستند، خدایا گناه آنها را بیامرز، خدایا آبروی شیعیان ما را حفظ کن».

خطیب جمعه این هفته ورامین اظهار داشت: یا صاحب‌الزمان (عج) ما همه گم کرده راه و محتاج نگاه تو هستیم، آقاجان به بی‌عفتی برخی زنان و بی‌غیرتی برخی مردان ننگر که دل ما را شکسته، لقمه‌های حرام نورانیت باطن ما را گرفته است به داد ما برس.

لزوم اجرای مصوبه عفاف و حجاب

وی با اشاره به اجرای طرح کشف حجاب در کشورهای اسلامی توسط استعمار تصریح کرد: غربی‌ها می‌دانند تا زمانی که ملت‌های مسلمان به اعتقادات دینی خود پایبند است اسیر آنها نمی‌شود و یکی از نمادهای اعتقادات اسلامی حجاب زنان مسلمان است.

امام جمعه موقت ورامین اضافه کرد: بدا به حال آن زنانی که ابزار دست شیطان می‌شوند، زنان بدحجاب بدانند بخواهند یا نخواهند ابزار دست شیطان شده‌اند، مردان بی‌غیرت بدانند پادویی شیطان را می‌کنند.

وی گفت: امروز یکی از رسالت‌های شبکه‌های منحط ماهواره‌ای از بین بردن قبح روابط ناسالم، مدگرایی و جلوه‌گرایی، عادی جلوه دادن دوستی دختران و پسران است، این مدها و بی‌حیایی‌ها در سطح معابر از کجاست.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین با اشاره به کم‌کاری برخی مسئولان بیان داشت: مصوبه عفاف و حجاب معطل مانده است، گذشتگان باید در پیشگاه خدا و شهدا پاسخ دهند اما امروز از دولت می‌خواهیم فاقد از شعار در اجرایی کردن مصوبه عفاف و حجاب تلاش کند.

محمودی سپس با تاکید بر اهمیت امر به معروف گفت: البته مردم باید به وظیفه امر به معروف و نهی از منکر عمل کنند، اجازه ندهید برخی با لباس‌های ننگین و شیطان پسند مانور دهند، یکی از آفات ویرانگر عادی شدن و شیوع لهو و لعب است.

وی افزود: با کمال تاسف برخی اتوبوس‌ها، آژانس‌ها و وسایل عمومی آلوده به موسیقی‌های مبتذل شده است، از مسئولان می‌خواهم با نظارت جدی جلوی این امر را بگیرند.

مذاکرات ژنو بدون حضور ایران به نتیجه نخواهد رسید

این مسئول سپس با اشاره به برخی شیطنت‌های اخیر امریکا ادامه داد: امریکایی‌ها برای ملت‌ها روز خوش نگذاشتند، امروز هر کجای دنیا خشونت می‌بینید دستان پیدا و پنهان امریکا در آن نفش دارند، آقا فرمودند هرکس در دنیا از حقوق بشر دم بزنند امریکایی‌ها حق ندارند دم از حقوق بشر بزنند.

امام جمعه موقت ورامین در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: ایران با انجام مذاکرات به دنیا نشان داد اهل گفت‌وگو است اما امریکایی‌ها بدانند ملت ایران هرگز در برابر زورگویی‌های امریکا سر تسلیم فرو نمی‌آورند.

وی سپس به مسائل سوریه  اشاره کرد و گفت: امریکا با حضور ایران در مذاکرات ژنو مخالفت کرده اما همه می‌دانند بدون حضور ایران این مذاکرات نتیجه نخواهد داد.

این مسئول تاکید کرد: عربستان تبدیل شده به حامی گروه‌های تروریست و شرارت‌های منطقه اما عمر رژیم پادشاهی عربستان رو به پایان است.

انتهای پیام/2462/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول