اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فیروزکوه:

برقراری عدالت مهم‏ترین انتظار مردم از دستگاه قضایی است

امام جمعه فیروزکوه گفت: برقراری عدالت و برخورد با اراذل و اوباش از مهم‏ترین انتظارهای مردم از دستگاه قضایی است.

برقراری عدالت مهم‏ترین انتظار مردم از دستگاه قضایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏‌الاسلام عبدالعلی استیری پیش از ظهر امروز در مراسم تقدیر از خدمات «علی‏‌اکبر شریعت» رئیس قبلی دادگستری شهرستان فیروزکوه و «علی‏‌اکبر عالیشاه» دادستان سابق این شهرستان بیان داشت: آیین تودیع و معارفه برای همه کسانی که مسئولیتی را به امانت گرفته‏‌اند، برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: تودیع و معارفه امروز در شهرستان فیروزکوه نیز برای آخرین بار نخواهد بود؛ اما باید به یاد روزی باشیم که قرار است این سنگر و امانت را به شخص دیگری بسپاریم.

امام جمعه فیروزکوه با بیان اینکه توجه به این امر سبب می‏‌شود تا افراد بادقت و حساسیت بیشتری تلاش کنند، بیان داشت: در نظام جمهوری اسلامی ایران، سه رکن اساسی داریم و یکی از آنها، قوه قضائیه است.

وی تصریح کرد: قوه قضائیه آبروی نظام به شمار می‌‏رود و اقتدار نظام اسلامی به دادستان‏‌ها و رؤسای دادگستری آن بستگی دارد.

امام جمعه فیروزکوه اظهار کرد: قضاوت امری خطیر و باعظمت است؛ افرادی که در رأس دستگاه قضا قرار می‏‌گیرند، باید متعهد، برجسته و دلسوز باشند و آبروی نظام اسلامی را روز به روز تقویت کنند.

استیری با بیان اینکه در مقابل نیز باید به انتظارات نظام توجه شود و این بسیار مهم است،گفت: برقراری عدالت از مهم‏ترین انتظارات مردم است؛ برقراری امنیت اجتماعی حاکم در شهرستان فیروزکوه نشان از فعالیت مناسب دستگاه قضایی در این منطقه دارد.

امام جمعه فیروزکوه افزود: باید پیشگیری از آسیب‏‌های اجتماعی را جزو اهداف نخست خود قرار داد و تلاش دادستان و رئیس جدید دادگستری شهرستان فیروزکوه، به طور یقین امنیت منطقه را گسترده‏‌تر و تقویت می‏‌کند.

در این مراسم، حجت‌‏الاسلام «سیدمحمد مومنی» به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان فیروزکوه و «علی صالحی» به عنوان دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان معرفی شدند.

در این مراسم که در سالن اجتماعات فرمانداری فیروزکوه برگزار شد، ابوالقاسم مهری فرماندار شهرستان فیروزکوه، معاونان فرماندار و حجت‌‏الاسلام عبدالعلی استیری نماینده ولی فقیه و امام جمعه فیروزکوه حضور داشتند.

حمید درخشان‏‌نیا، قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران میهمان ویژه این مراسم بود و علاوه بر وی، بخشداران، مسئولان قضایی حوزه‏‌های هم‏جوار، مسئولان و نیروهای نظامی و انتظامی، اعضای شورای تامین، اعضای شوراهای حل اختلاف، اعضای شورای شهر، مدیران دستگاه‏‌ها و . . . نیز در این آیین حاضر شده بودند.

انتهای پیام/2568/ت30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول