اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قزوین:

زمینه ورود متخصصان حمل و نقل به عرصه اجرایی فراهم شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قزوین خواستار فراهم شدن بستری برای حضور متخصصان حمل و نقل در عرصه اجرایی کشور شد.

زمینه ورود متخصصان حمل و نقل به عرصه اجرایی فراهم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سیدمهدی یدی همدانی در نشست تخصصی وزیر راه و شهرسازی با اعضای هیئت علمی و استادان دانشگاه‌های این استان که امروز در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: به منظور رفع مشکلات ترافیکی و عرصه حمل و نقل کشور باید زمینه‌ای فراهم شود تا متخصصان این حوزه بتوانند در عرصه اجرایی حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه نخستین مسئله ترافیکی ایران در دهه 1330 اتفاق افتاد و کشور در رفت و آمد و مقولات ترافیکی با مسائلی مواجه شد، افزود: همچنین نخستین هشدار آلودگی هوا به تیتر روزنامه اطلاعات در سال 1336 برمی‌گردد .

وی ادامه داد: این مسئله نشان می‌داد تهران با داشتن 80 هزار دستگاه خودرو ظرفیت داشتن خودروهای بیشتر را ندارد و این در حالی است که با گذشت 56 سال از آن زمان امروز با وجود افزایش تعداد خودروهای موجود در تهران به بیش از سه میلیون دستگاه، موضوع آلودگی هوا هنوز حل نشده است.

مدرس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین با اشاره به اینکه ایران در زمینه ایمنی ترافیک در رتبه 170 قرار دارد، ادامه داد: استفاده نکردن از متخصصان حمل و نقل در شهرداری‌ها، راه و ترابری و دستگاه های مرتبط با این موضوع از جمله دلایل بروز این گونه مشکلات در ایران است؛ ضمن اینکه میان برنامه ریزی های سطوح کشوری، منطقه ای و شهری ایران ارتباطی وجود ندارد.

همدانی، شفاف نبودن وضعیت سیستم‌های حمل و نقل و کارایی آنها را از دیگر دلایل ضعف در حوزه حمل و نقل و ترافیک در ایران برشمرد و تصریح کرد: قرار داشتن راه آهن در حاشیه شهرها و نیز نرسیدن راه آهن پرسرعت به جایگاه اصلی خود در کشور هم از مواردی است که بر این ضعف می‌افزاید.

*فقر حمایتی از قوانین شهرسازی در کشور

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین نیز طی سخنانی در این نشست با تاکید بر فقر حمایتی از قوانین شهرسازی در کشور اظهار کرد: مباحث حداقلی موجود در قوانین شهرسازی کشور توان تعیین خط مشی برای موضوعات معماری و شهرسازی را ندارد.

فریبرز کریمی ادامه داد: چنانچه حوزه معاونت شهرسازی و معماری و نیز شورای عالی معماری و شهرسازی با مجموعه نظامات مهندسی در وزارتخانه در هم تنیده تر باشد، امکان استفاده از بازوی حمایتی شورای عالی معماری و شهرسازی کشور و نظام مهندسی بیشتر می‌شود.

در این نشست مرتضی موسی‌خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین خواستار تداوم اجرای طرح احداث متروی هشتگرد- قزوین برای تسهیل در تردد دانشگاهیان کرج و تهران به استان قزوین و نیز معرفی ظرفیت های تاریخی و میراث فرهنگی این استان به دنیا شد.

همچنین حسین سلطان زاده رئیس دانشکده عمران و معماری این دانشگاه، سیدمهدی مجابی مدرس رشته معماری و نیز محمدحسین پروین‌نیا و محمدمهدی سنماری اعضای هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین در خصوص دغدغه های دانشگاهیان در مباحث راه و شهرسازی به ایراد سخن پرداختند.

در بخش دیگری از این برنامه استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های استان قزوین با اهدای تندیس به وزیر راه و شهرسازی از وی قدردانی کردند.

انتهای پیام/77011/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول