اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین خواستار شد

تداوم احداث متروی هشتگرد ـ قزوین برای تسهیل در تردد دانشگاهیان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین خواستار تداوم احداث متروی هشتگرد- قزوین برای تسهیل در تردد دانشگاهیان تهران و کرج به این استان شد.

تداوم احداث متروی هشتگرد ـ قزوین برای تسهیل در تردد دانشگاهیان

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مرتضی موسی خانی در نشست تخصصی وزیر راه و شهرسازی با اعضای هیئت علمی و استادان دانشگاه‌های این استان که امروز در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: حفظ سرمایه‌های انسانی قزوین به دلیل موقعیت و آب و هوای خوب می‌تواند موجب استقرار محققان و چهره‌های علمی باشد. با توجه به تحصیل دانشجویانی از تهران و کرج در استان قزوین اجرای ادامه طرح احداث متروی هشتگرد به قزوین، استان را در دستیابی به این امر یاری می‌کند.

وی با اشاره به دستاوردهای اندیشمندان کشور در طول سال‌های پس از انقلاب بر لزوم استفاده بیشتر و بهتر از این سرمایه‌های انسانی تاکید کرد و گفت: استان قزوین هم اکنون با دارا بودن 120 هزار دانشجو از 40 مرکز آموزش عالی، 30 مرکز غیرانتفاعی فعال، 10 مرکز دانشگاهی آزاد و دانشگاه‌های تربیت معلم، علوم پزشکی، بین المللی امام خمینی(ره) و دیگر مراکز دانشگاهی بهره‌مند است.

موسی‌خانی تصریح کرد: بنا بر آمار رسمی یونسکو در سال 1988 سرانه دانشجویی ایران فقط از سه کشور مسلمان افغانستان، عراق و بنگلادش رتبه بالاتری قرار داشت؛ اما به همت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی موسس دانشگاه آزاد اسلامی و حمایت‌های رهبر معظم انقلاب در حال حاضر جمهوری اسلامی در زمینه جمعیت دانشجویی توسعه خوبی داشته است.

رئیس کمیته ملی روبوکاپ ایران افزود: ایران سرمایه های بزرگی از نظر گرایش به کامپیوتر، مکاترونیک و صنعت خودرو دارد و در صورت توجه ویژه به این بخش می‌توان دستاوردهای مطلوبی در این زمینه کسب کرد.

موسی‌خانی با تاکید بر لزوم جامع نگری، آینده نگری و حفظ میراث فرهنگی در اجرای طرح‌های توسعه‌ای شهرها اضافه کرد: با وجود اینکه قزوین بیشترین تعداد آثار تاریخی ثبت شده را داراست، تاکنون آن گونه که باید از آن استفاده نشده است.

وی با بیان اینکه معرفی ظرفیت‌ها و آثار میراث فرهنگی قزوین می‌تواند منجر به معرفی کشور و تمدن ایران باستان به جهان شود، از وزیر راه و شهرسازی خواست تا به معرفی چهره این استان به جهان کمک کند.

انتهای پیام/77011/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول