اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور پدر کویر ایران

همایش بحران آب در کاشان برگزار می‌شود

مدیرعامل جمعیت کویر سبز کاشان از برگزاری همایش بحران آب تبا حضور پرفسور کردوانی پدر کویر ایران در هفته هوای پاک خبر داد.

همایش بحران آب در کاشان برگزار می‌شود

خسرو اعتماد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: جمعیت کویر سبز کاشان در نظر دارد تا همایشی را تحت عنوان همایش بحران آب با حضور اقلیم‌شناسان کشور به مناسب هفته هوای پاک برگزار کند.

وی افزود: این همایش با حضور پرفسور کردوانی بزرگترین کویرشناس کشور معروف به پدر کویر ایران و دکتر علیجانی بزرگترین اقلیم‌شناس ایرانی از ساعت 18:30 بعد از ظهر روز پنجشنبه سوم بهمن در کانون فرهنگی جوانه‌های کاشان برگزار می‌شود.

مدیرعامل جمعیت کویر سبز کاشان خاطرنشان کرد: امروز، اندیشمندان، صاحب‌نظران، محققان و دانشمندانی که قلبشان برای مهد تمدن ایران زمین می‌تپد وارد این عرصه شده و طرح‌های تحقیقاتی خود را برای برون‌رفت از مشکلات موجود تعریف و ارائه نمایند.

به گفته وی، کاهش سالانه 40 میلیون متر مکعب از ذخایر زیرزمینی موضوع ساده‌ای نیست بلکه فاجعه عظیمی است که شمارش معکوس بحران زیست محیطی را آغاز کرده است.

اعتمادی بیان داشت: امیدوارم نتایج برگزاری همایش‌هایی از این دست بتواند منجر به برون‌رفت از بحران آب دشت کاشان و رسیدن به یک زندگی سالم و بانشاط در منطقه گردد.

وی در ادامه برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی سه کیلومتری از میدان جهاد تا پارک آیت‌الله مدنی با همکاری محیط زیست، اداره بهداشت و سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان و همچنین شرکت جمعیت کویر سبز در نمایشگاه بین‌المللی تهران را از دیگر برنامه‌های جمعیت کویر سبز این شهرستان در هفته هوای پاک اعلام کرد.

جمعیت کویر سبز کاشان سازمان مردم‌نهادی است که از سال 79 تأسیس و علاوه بر اعضای فصلی، 80 نفر عضو ثابت و 50 نفر نیروی فعال دارد.

29 دی تا پنج بهمن ماه، روز هوای پاک نامگذاری شده است.

انتهای پیام/2406/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول