اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی آمل خبر داد

کشت پاییزه در 23 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آمل

مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: 23 هزار و 687 هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان آمل زیر کشت پاییزه قرار گرفت.

کشت پاییزه در 23 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آمل

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی آمل، به منظور بهره‌برداری بهینه از زمین‌های کشاورزی و نیز کسب درآمد بیشتر، همه ساله کشت پاییزه با عنوان کشت دوم در زمین‌های کشاورزی شهرستان آمل انجام می‌گیرد.

وی افزود: امسال نیز به دلیل مساعد بودن شرایط جوی و بارش‌های به موقع باران و همت کشاورزان شهرستان آمل 23 هزار و687 هکتار از زمین‌های کشاورزی به زیر کشت پاییزه رفت.

امینی تصریح کرد: انواع سبزیجات، صیفی‌جات، لوبیا سبز، سیر، نخود فرنگی، کدو، سیب‌زمینی، هویج، شبدر و انواع علوفه، کاهو، باقلا، کشت مجدد برنج و پرورش رتون، کلزا و سایر اقلام دیگر، کشت پاییزه را شامل می‌شوند که بلافاصله بعد از برداشت برنج کشت می‌شود.

وی بیان داشت: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان به کشاورزانی که اقدام به کشت پاییزه می‌کنند خدماتی چون برگزاری دوره‌های آموزشی، ترویجی، خدمات مشاوره‌ای، توصیه‌های فنی و  تخصیصی و توزیع انواع کود شیمیایی ارایه می‌کند.

این مسئول تصریح کرد: 20 نفر از فارغ‌التحصیلان رشته گیاه‌پزشکی با عنوان کارشناسان ناظر شبکه مراقبت و پیش آگاهی محصولات کشاورزی با مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آمل قرارداد همکاری امضا کردند.

وی افزود: به منظور نظارت، مراقبت و پیش آگاهی محصولات کشاورزی و در قالب طرح خرید خدمات فنی ناظرین گیاه‌پزشکی، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آمل با 20 نفر از فارغ‌التحصیلان رشته گیاه‌پزشکی تحت عنوان ناظر تولیدات محصولات کشاورزی قرارداد همکاری امضاء کرد که این ناظران با شرکت در یک‌دوره کارگاه آموزشی مستقیماً در عرصه تولید فعالیت خود را آغاز کردند.

این مسئول گفت: مدت زمان فعالیت ناظران 9 ماه که با حضور در مزارع و باغات بر روند کنترل و شناسایی آفات و بیماری‌های گیاهی زراعی و باغی نظارت دارند.

وی با اعلام اینکه سطح تحت نظارت ناظرین 10 هزار و 206 هکتار به میزان دو هزار و 83 هکتار سطح باغی، هشت هزار و 123 هکتار سطح زراعی است، یادآور شد: مبلغ قرارداد این طرح نیز 635 میلیون و 138 هزار ریال تامین شده است که به ناظران پرداخت شود.

امینی بیان داشت: همچنین یک نفر کارشناس ناظر در بخش باغبانی به منظور نظارت بر تولید نهال‌های زیتون در قالب احداث، اصلاح و احیای باغ‌های منطقه با اعتباری بالغ بر 60 میلیون ریال و نیز سه نفر کارشناس ناظر کاشت، داشت و برداشت کلزا با اعتباری قریب به 100 میلیون ریال بکارگیری و مشغول فعالیت شدند.

انتهای‌پیام/86011/خ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول