اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فریدونکنار:

کشتار دسته‌جمعی پرندگان در فریدونکنار متوقف شود

فرماندار فریدونکنار از عرضه بعضی پرندگان نادر انتقاد کرد و گفت: روند کشتار دسته‌جمعی پرندگان در فریدونکنار باید متوقف شود و بررسی و بازرسی از بازار عرضه باید توسط محیط زیست انجام شود.

کشتار دسته‌جمعی پرندگان در فریدونکنار متوقف شود

علی قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان فریدونکنار درباره ساخت واحدهای تجاری در ضلع جنوبی استادیوم شهید کریم آزادی فریدونکنار و آینده بازار فروش پرندگان وحشی و مهاجر که در این رینگ واقع شده، اظهار داشت: اصل قضیه باید درست شود که به درخواست اداره ورزش و جوانان و شورای اسلامی شهر مطرح شده است.

وی با اشاره به لزوم بررسی این موضوع توسط اداره کل ورزش و جوانان مازندران و تایید این نهاد، اظهار داشت: شهرداری و اداره ورزش فریدونکنار باید در صورت اجرایی شدن این طرح جانمایی برای جایگزینی محل فروش بازار ماهی‌فروشان و محل عرضه پرندگان وحشی و مهاجر را انجام می‌دهند.

فرماندار شهرستان فریدونکنار بیان داشت: در حال حاضر و وضعیت فعلی این بازارها برای شهر اصلا زیبنده نیست چون در میدان ورودی ضلع غربی شهر واقع شده و به‌ویژه در ایام تابستان و تعطیلات نوروز ترافیک شدید و چهره ناخوشایندی در اذهان توریست‌ها ایجاد کرده است.

این مسئول با بیان اینکه این معضل دامن‌گیر مردم بومی شهرستان نیز شده است، اظهار داشت: در اماکنی که عرضه هر نوع کالایی صورت می‌گیرد شهرداری باید جانمایی کند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی مردم بومی از صید ماهی و پرندگان است، بیان داشت: این فرهنگی است که جا افتاده و نمی‌توان دو روزه برطرف شود و به حدود 400 سال پیش برمی‌گردد.

فرماندار فریدونکنار با اشاره به نظر برخی افراد مبنی بر منحل کردن بازار فروش پرندگان در ضلع غربی استادیوم آزادی فریدونکنار، گفت: امروز در زمین‌های زراعی ما قشری که همین کار صید پرندگان را انجام می‌دهند، پس از اتمام فصل برداشت شالیزارها هزینه‌های زیادی برای خرید و پخش نهاده‌های دامی می‌کنند تا برای پرندگان اعتمادسازی شود. دوست دارم به این وجه ماجرا نیز بیشتر دقت شود و رسانه‌ها این موضوع را نیز مطرح کنند.

به گفته فرماندار فریدونکنار این فضا توسط شکارچیان ایجاد شده و ماندابی می‌شود و سبب ورود پرندگان در سال‌های بعد در همین منطقه شده است که اگر این قضیه از صفر تعطیل شود، نهاده‌ای در آن زمین به زمین ریخته نمی‌شود، ماندابی نشده و زمین‌ها به حال خود رها می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: درصورت بروز چنین اتفاقی پنج تا 10 سال بعد دیگر پرنده‌ای در فریدونکنار مشاهده نمی‌شود چه برسد به اینکه بخواهیم صید هم داشته باشیم.

قاسمی با تاکید بر اینکه امروز انتقاد ما بر نحوه صید است، گفت: با اصل صید مشکلی نداریم، سازمان حفاظت محیط زیست نیز به نحوه شکار معترض است چون در سابق تفاهم شد تعداد صید مشخص باشد که حتی در برهه‌ای از زمان با سلاح‌های مجاز این کار انجام می‌شود.در جلسه‌ای که با محیط زیست داشتیم نیز درخواست کردیم که نباید این نحوه صید ادامه پیدا کند و پرندگان نادر نیز نباید به هیچ وجه صید شوند حتی اگر به دام شکارچیان مجاز نیز افتادند باید رها شوند.

وی از عرضه بعضی پرندگان نادر انتقاد و خاطرنشان کرد: روند کشتار دسته‌جمعی پرندگان در فریدونکنار باید متوقف شود و بررسی و بازرسی از بازار عرضه نیز باید توسط محیط زیست باشد هرچند با همکاران انتظامی نیز برای برخورد با متخلفان درصورت مشاهده هماهنگی شده است.

فرماندار فریدونکنار خواستار تهیه و توزیع بروشور آموزشی و فرهنگ‌سازی در این باره میان شکارچیان شد و خاطرنشان کرد: به اصل موضوع صید اعتراضی نداریم، انتقاد ما از نحوه صیادی است.

انتهای پیام/86022/خ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول