اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین ‎بار

گلستان میزبان جشنواره فیلم و طبیعت می‎شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از میزبانی این استان در برگزاری جشنواره فیلم و طبیعت خبر داد.

گلستان میزبان جشنواره فیلم و طبیعت می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس در گرگان، غلامرضا منتظری پنج‎شنبه شب در آئین افتتاح پردیس سینمایی کاپری در گرگان اظهار داشت: تجهیز سینما عصر جدید گرگان به سیستم دیجیتال، تصویب طرح‎های تاثیرگذار فرهنگی، میزبانی گلستان در نخستین جشنواره فیلم مستند و عکس فرهنگ اقوام ایران زمین، نشر نخستین کتاب تاریخ سینمای ایران از رهاوردهای سفر معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به گلستان است.

وی از رئیس سازمان سینمایی دولت یازدهم تشکر کرد و رهاورد این سفر کوتاه به گلستان را تحسین‎برانگیز خواند و تصریح کرد: از جمله این رهاوردها میزبانی جشنواره بین‎المللی فیلم فجر است که این فضای زیبا آغازگرش یک رخداد بین‌المللی خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان؛ شکل‎گیری هر فضای فرهنگی را پاسخی به شکوفایی استعدادها برشمرد.

منتظری افزود: استان گلستان گرچه به وسعت کوچک است اما به قامت بزرگ است چنانکه پیشینه تاریخی و فرهنگی این استان تکیه‎گاه و افتخارآفرین به شمار می‎آید.

وی تصریح کرد: پیشینه فرهنگی و تاریخی گلستان بر شاخه‎های عقلی و نقلی به مثابه یک ستاره در حوزه علم و هنر ایران زمین پرتوافکنی می‎کند، بدون شک برای استانی با این برازندگی، وجود فضاهای فرهنگی نقش بسیار موثری دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بیان داشت: سرزمین وجود تک‎تک هر ایرانی و هر گلستانی مملو از گنجینه‎هاست که برخی از این استعدادها را شناخته و به استخراج آن مبادرت کرده است چنانکه به یاد داریم در برخی از مراکز و شهرها به دلیل فقدان فرهنگی این استعدادها به منصه ظهور و بروز نمی‎رسد و در نهانخانه وجود هر فرد دفع می‎شود.

منتظری یادآور شد: اگر در گرگان هنر تئاتر از درخشش ویژه‎ای در طول سالیان متمادی برخوردار است در سایه همت و تلاش هنرمندان این حوزه است که به خوبی در این راستا ورود کردند.

وی سهم فرهنگی و بی‌بدیل تالار فخرالدین اسعد گرگانی را در این زمینه مهم خواند و گفت: شکل‎گیری این مجموعه سینمایی به تدریج نیازهای اساسی هنرمندان و مردم را پاسخ مناسبی خواهد گفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از دیگر مزایای توسعه سالن‎های سینمایی در استان را حس زیبادوستی، غنی‎سازی اوقات فراغت، ارتقاء تراز فکری، فرهنگی و علمی استان برشمرد.

منتظری نقش هنر را در جامعه مهم خواند و بیان داشت: همه هدایت‎ها قابل لمس و شمارش نیستند اما اگر یک نفر در پرتو دیدن اثر هنری هدایت شود بدون شک در کاری بزرگ سهیم است.

انتهای پیام/83001/ل30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول