اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازیگر سینمای ایران:

بنیان کارهای سینمایی و تصویری در تئاتر نهفته است

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با بیان اینکه بازیگران در تئاتر پرورش یافته و آموزش و تجربه کسب می‎کنند، گفت: بنیان کارهای سینمایی و تصویری در تئاتر نهفته است.

بنیان کارهای سینمایی و تصویری در تئاتر نهفته است

به گزارش خبرگزاری فارس در گرگان، علی نصیریان پنج‎شنبه شب در آئین افتتاح پردیس سینمایی کاپری در گرگان اظهار داشت: کارهای سینمایی و تصویری در تئاتر نهفته است و این عرصه فرصتی فراهم می‎کند تا افراد در زمینه کاری خود فرهنگ و پشتوانه فکری پیدا کنند لذا تقویت فرهنگ تئاتر از هر لحاظ ارزشمند است و باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه ماهواره نمی‎تواند جای سینما را بگیرد، تصریح کرد: زمانی می‎گفتند اگر تلویزیون بیاید سینما فاتحه‎اش خوانده است و موقعی نیز اعتقاد داشتند اگر سینما بیاید تئاتر فاتحه‎اش خوانده است در حالیکه هیچکدام از اینها اتفاق نیفتاد و سینما و تئاتر فعالیت خود را ادامه دادند.

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با بیان اینکه انسان نیاز دارد در جمع قرار بگیرد، افزود: جمع شدن مردم در سالن‎های سینما و تئاتر همانند آئینی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

نصیریان بیان داشت: اقداماتی که درمورد بازسازی سینما و مدرن کردن آن به لحاظ تصویر، صدا، راحتی مردم، ایجاد تسهیلات، داشتن فضاهای آماده که محیط خانوادگی سالم و امن فراهم می‌کند بسیار ارزشمند است.

وی گفت: افراد نیاز دارند که در یک جمع، اثر هنری ببیند، بخندند و متاثر شوند در نتیجه کارهای ارزشمندی که انجام می‎شود تاثیرگذار خواهد بود.

نصیریان از معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا برخی کارها در حوزه فرهنگ و هنر به مردم واگذار شود و یادآور شد: سینما کاپری گرگان به دست مردم و البته با حمایت نهادهای دولتی و رسمی انجام شده است لذا اگر دولت تولید فیلم را نیز به مردم واگذار کند اتفاقات خوبی در این حوزه خواهد افتاد.

وی اظهار داشت: در اطراف و اکناف این مملکت استعدادهای خلاق و فراوانی وجود دارد لذا نباید فقط به منابع نفت و معادن اکتفا کنیم ما استعدادها و خلاقیهای انسانی را باید دریابیم و حمایت کنیم تا شکوفا شوند و آثار درخشان ارائه دهند.

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با بیان اینکه تعداد افراد خلاق در حوزه فرهنگ و هنر قابل توجه است، افزود: اما این استعدادها آن طور که باید و شاید رشد نکردند که امیدوارم در دولت یازدهم قدم‎های بلندی که وعده داده شده برداشته شود و برای قسمت فرهنگ و هنر نیز این قدم ها بلندتر برداشته شود.

وی بر ضرورت حمایت در عرصه فرهنگ و هنر تاکید کرد و اظهار داشت: نیاز است تا سالن‎های سینما ساخته شود و نسبت به تئاتر توجه ویژه‎ای شود.

انتهای پیام/83001/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول