اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی:

ضرورت تعامل میان روحانیت و هنرمندان / ظرفیت عظیم هنر و محراب مساجد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: باید میان روحانیت و هنرمندان تعامل به وجود بیاید.

ضرورت تعامل میان روحانیت و هنرمندان / ظرفیت عظیم هنر و محراب مساجد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد امشب در جشنواره عمار که با موضوع ائمه جماعات و ائمه جمعه در سینما قدس مشهد برگزار شد، اظهار داشت: امروز در معماری سنتی، شعر و در فعالیت‌های تبلیغی روحانیت، هنر جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه باید در مراسم عزاداری‌ از هنر استفاده کنیم، ادامه داد: باید تعامل بین روحانیت و هنرمند گسترش یابد و با تغییراتی که امروز در زندگی مردم بوجود آمده، صحنه‌های پراحساسی را در خصوص عزاداری‌ها به مردم ارائه کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، محراب مساجد را رسانه‌ای بزرگ دانست و بیان داشت: ما باید امروز ظرفیت‌های هنر و محراب مسجد را گسترش دهیم و در هنر ویژگی‌ها و ظرفیت‌‌هایی وجود دارد که ائمه جماعات می‌توانند از آن استفاده کنند که در خصوص هنر نیز مقام معظم رهبری درک بسیار بالایی دارند که مثال زدنی است.

گنابادی‌نژاد تصریح کرد: ما امروز باید فعالیت‌های روحانیت را به یک جبهه تبدیل کنیم و نباید جبهه هنری و دینی را نادیده بگیریم که البته در به ثمر نشستن این دو جبهه دو تهدید جدی یعنی رسوب‌های فکری متهجرین و روشنفکران بی‌دین وجود دارد که نمی‌خواهند این موضوع به عرصه برسد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در پایان عنوان کرد: ما هیچگاه با تجربه فردی به جایی نخواهیم رسید و ما باید کارهای گروهی را ارتقا دهیم و تجربه کار جمعی را بالا ببریم؛ به طوری که یک الگو برای همه ما باشد.

 

انتهای پیام/2202/ذ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول