اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفای مازندران مطرح کرد

تاخیر 20 ساله در اجرای طرح‌های فاضلاب‌ شهری مازندران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران گفت: به دلیل ساحلی بودن شهرها، اجرای طرح فاضلاب شهری مازندران باید 20 سال پیش صورت می‌گرفت.

تاخیر 20 ساله در اجرای طرح‌های فاضلاب‌ شهری مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، محمدتقی حسین‌زاده عصر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان با تاکید بر اینکه آمل بر روی منابع غنی آبی قرار دارد، بیان داشت: این شهرستان بخشی از آب‌های موردنیاز شهرهای اطراف را نیز تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه آمل در تامین منابع آبی مشکل ندارد، گفت: اگر در برخی مناطق کمبود آبی وجود دارد ناشی از نقص فنی و تجهیزات شبکه آبرسانی است.

حسین‌زاده با اعلام اینکه تاکنون سه حلقه چاه آب در شهر آمل حفر شده است، افزود: بیش از 10 کیلومتر شبکه آبرسانی در آمل اصلاح و بازسازی شده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه برای حفظ منابع آبرسانی باید در پاک نگه داشتن منابع آبی تلاش کنیم، یادآور شد: آلودگی آب‌های زیرزمینی در کاهش میزان آب استخراج شده نقش دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری با بیان اینکه 70 درصد آب مصرف شده توسط خانوارها از طریق فاضلاب به چرخه طبیعت باز می‌گردد، تصریح کرد: این آلودگی سبب کمبود منابع زیرزمینی می‌شود.

وی با اعلام اینکه بیشتر شهرهای مازندران در سواحل دریا قرار دارند و نیاز بود که طرح فاضلاب شهری استان 20 سال پیش اجرایی می‌شد، افزود: امروز که این طرح در مازندران کلید خورده است را باید غنیمت شمرد.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه از دو محل اعتبارات عمومی و بانک توسعه اسلامی برای پنج شهر مازندران اعتبار اجرای طرح فاضلاب شهری در نظر گرفته شده است، گفت: آغاز این طرح از محل اعتبارات عمومی بود و در ادامه این طرح‌ها از اعتبارات بانک توسعه اسلامی بهره‌مند می‌شوند.

انتهای‌پیام/86011/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول