اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به قلم ‌زینب قلیزاده

گردآوری 80 افسانه تاریخی اردبیل در کتاب «پسته و یئدی قارداش»‌

کتاب «پسته و یئدی قارداش» نوشته زینب قلیزاده برای انتشار افسانه‌های بومی و محلی ایران تهیه شده و آماده چاپ است.

گردآوری 80 افسانه تاریخی اردبیل در کتاب «پسته و یئدی قارداش»‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، این کتاب یکی از افسانه‌های کهن استان اردبیل است که به روایت یکی از مربیان کانون پرورش فکری کوثر نگاشته و قصه‌گویی شده است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل در راستای همین طرح بیش از 80 افسانه از جای جای استان اردبیل توسط مربیان خود گردآوری کرده و به دبیرخانه طرح سیمرغ قصه‌های ایران فرستاده است.

این کتاب به دو زبان ترکی و فارسی در مرحله تصویرگری است و به زودی به دست کودکان می‌رسد.

در راستای تلاش برای تولید محصولات فرهنگی در کانون پرورش فکری اردبیل کتاب کار تخصصی پویانمایی نیز به مرحله چاپ رسیده است.

این کتاب کار فعالیت پویانمایی را برای مربیان کانون و علاقمندان به صورت کاربردی با تکیه بر تجربیات عملی خود مربیان و کارشناسان در مراکز، آموزش می‌دهد و می‌تواند به بخش اعظم نیازمندی مراکز کانون و علاقمندان هنر پویانمایی پاسخ گوید.

کانون پرورش فکری استان اردبیل دو نماینده نیز در جمع نویسندگان طرح بزرگ رمان نوجوان دارد که دو رمان از محمود مهدوی و حسین قربانزاده نیز در این طرح به مرحله چاپ رسیده‌اند.

در عرصه تصویرگری نیز پیکام مربی کانون شماره یک مشگین‌‌شهر با تصویرگری دو کتاب از سری «کتاب‌های خودمان» به جرگه تصویرگران حرفه‌ای کانون پیوسته است.

در قالب طرح کتاب‌های خودمان همچنین دو کتاب کودک نیز از سوی مربیان استان مرحله تصویرگری را پشت سر نهاده و در آستانه چاپ قرار گرفته‌اند.

در عرصه تولید نمایش عروسکی نیز نمایش پرنده‌های قالی به کارگردانی فاطمه برمال مربی مرکز یک اردبیل بعد از ضبط حرفه‌ای در تهران به تولید انبوه رسیده و فیلم آن جهت استفاده در اختیار اعضای کانون و مخاطبان قرار گرفته است.

در زمینه ترجمه کتاب نیز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل فعال بوده و علاوه بر ارسال چند اثر ترجمه جهت بررسی کتاب ماه بود و روباه نیز توسط سید جلیل صفوی به زبان ترکی ترجمه و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

برای شعر کودک و نوجوان نیز کانون استان اردبیل آثار لیلا فرید، سولماز صادق‌زاده نصرآبادی، سپیده داداش‌زاده به دفتر شعر کودک و نوجوان امروز و چند مجموعه شعر به زبان ترکی نیز از رامین جهانگیرزاده برای بررسی و چاپ به تهران ارسال شده است.

در حوزه پژوهش نیز مجموعه مقالات پژوهشی اعضا و مربیان کانون همچنین مجموعه نقدهای نوجوانان و مربیان در مورد رمان‌های نوجوان امروز گردآوری شده است.

در مورد چاپ و نشر آثار ادبی اعضای کودک و نوجوان کانون استان نیز کتاب «زیر پلک ماه» شامل آثار شعر، داستان و قطعه ادبی گردآوری شده و آماده چاپ است که قبلاً دو جلد از مجموعه آثار اعضای ادبی کانون استان با همین عنوان چاپ شده است.

در عرصه نمایشنامه‌نویسی علاوه بر تأیید دو نمایشنامه از مربیان کانون استان برای چاپ، چندین اثر نمایشی نیز تولید و به دبیرخانه نمایشنامه نوجوان امروز ارسال شده است.

کانون استان اردبیل فعالیت‌هایی را برای جمع‌آوری آثار فیلمنامه‌نویسان اعم از مربیان استان و هنرمندان غیر کانونی نیز انجام و در گام نخست فیلمنامه سلیم معزی را برای بررسی به کانون تهران ارسال کرده است.

در حوزه پایان‌نامه‌های دانشجویی نیز کانون استان اردبیل توانسته با تأیید برای چاپ یک پایان‌نامه در سطح کارشناسی ارشد، چندین پایان‌نامه را نیز به دفتر مدیریت آموزش و پژوهش کانون کشور ارسال کند تا با حمایت از این پایان‌نامه‌ها برای چاپ در قالب کتاب مورد بررسی قرار گیرند.

انتهای پیام/62007/ش/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول