اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خبر داد‌

پیش‌بینی 200 میلیون دلار صادرات خدمات فنی مهندسی برای خراسان رضوی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: 200 میلیون دلار صادرات خدمات فنی مهندسی برای خراسان رضوی طی سال جاری پیش‌بینی می‌شود.

پیش‌بینی 200 میلیون دلار صادرات خدمات فنی مهندسی برای خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، راضیه علیرضایی ‌عصر امروز در اختتامیه نخستین همایش حضور خدمات فنی و مهندسی خراسان رضوی (چالش‌ها و راهکارها) که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد با حضور مسئولان استانی، فعالان اقتصادی و کارشناسان دانشگاه برگزار شد، در ارتباط‌ با برنامه‌های حمایتی سازمان صنعت، معدن و تجارت به منظور رشد صادرات خدمات فنی مهندسی اظهار کرد: خراسان رضوی باید صادرات خود را از آنچه که تاکنون بوده افزایش داده و 30 درصد این صادرات نیز باید از تکنولوژی متوسط به بالا باشد.

وی افزود: ما باید بپذیریم برای داشتن 100 تا 200 میلیون ریال صادرات خدمات فنی مهندسی نیازمند اقداماتی ویژه در این راستا هستیم.

علیرضایی تصریح کرد: شناسایی خدمات قابل صدور از جمله اقداماتی است که باید انجام دهیم و آموزش نیروهای متخصص در سطح بین‌المللی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: ما شرکت‌ها و تولیدکننده‌هایی داریم که بخش‌هایی از یک خط تولید را تولید می‌کنند و در تولید خود نیازمند بخش‌های دیگر هستند که در این مورد نیاز به سیستمی هماهنگ کننده و بین‌المللی بین این بخش‌ها نیز حائز اهمیت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در ‌ارتباط‌ با مسائل حقوقی نیز گفت: تنظیم قراردادها و غیره در راستای هویت ما به عنوان یک صادرکننده خدمات فنی مهندسی باید مورد توجه باشد.

وی تصریح کرد: ما باید حرفه‌ای تولید کرده و قادر باشیم تخلفات صنف خود را کنترل کنیم تا باعث ایجاد رقابت‌های منفی نشویم.

وی در خاتمه بیان کرد: ایجاد اتاق فکری منطقی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی الزامی است و پس از آن انجام کارهای در دست اقدام در بحث این صادرات نیز مهم است. مانند نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران در هرات و عشق‌آباد. با توجه به اینکه کشورهای هدف صادرات ما افغانستان، تاجیکستان، آسیای میانه و ... هستند باید در این نمایشگاه‌ها موارد موردنیاز این کشورها را در غرفه‌هایمان بگنجانیم.

انتهای پیام/‌2202/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول