اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن مشهد:

80 درصد مشکلات فعالان اقتصادی در بخش خصوصی‌ کلان است

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن مشهد گفت: بیش از 80 درصد مشکلات فعالان اقتصادی در بخش خصوصی، کلان است.

80 درصد مشکلات فعالان اقتصادی در بخش خصوصی‌ کلان است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد سیادت دقایقی پیش در اختتامیه نخستین همایش صادرات خدمات فنی و مهندسی خراسان رضوی (چالش‌ها و راهکارها) که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد با حضور مسئولان استانی، فعالان اقتصادی و کارشناسان دانشگاه برگزار شد، در ‌ارتباط‌ با چگونگی حمایت‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی از صادرات خدمات فنی و مهندسی، اظهار کرد: ایران جامعه جوانی دارد و این جوانان امروز سرگردان و نگران شغل، حرفه و آینده خود هستند.

وی افزود: اتاق بازرگانی محل حمایت، تشویق هم‌اندیشی و تسهیل برای فعالان اقتصادی است و وظیفه‌ای جز حل مشکلات در این عرصه ندارد.

سیادت تصریح کرد: ایستادن در مقابل عواملی که در این عرصه بر گره‌ها می‌افزاید، کار آسانی نیست، لذا وقتی قانون را می‌نویسیم باید فکر اینکه اجرای آن را به دست چه کسی می‌سپاریم را در دستور کار داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه قوانین این مملکت باید کم و کوچک شود، افزود: امان از دولت‌های نفتی و از مردمی که حقوق خود را از محل درآمدهای نفتی نمی‌شناختند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن مشهد تصریح کرد: امان از دولتی که مردم آن آنچنان که از فوتبال کشور خود اطلاع دارند، از حقوق بیت‌المال خود اطلاع ندارند.

وی در ادامه گفت:‌ما با مجموع صادرات نفت و درآمد حاصل از صادرات نفتی 1200 میلیارد دلار، 5 درصد رشد منفی اقتصاد، صادرکنندگان خسته و تولیدکنندگان گرفتار داریم.

سیادت افزود: در فاصله سال‌های 51 تا 53 درآمد ارزی ایران 5 برابر و درآمد سرانه مردم 3 برابر می‌شود و در نتیجه ناتوانی تولید داخلی برای جذب صحیح توان خرید به دست آمده دست به واردات وسیع می‌زنیم تا بدانجا که تولیدکننده نیز تبدیل به واردکننده می‌شود.

وی افزود: در حوزه ساختمان باید از طریق مجموعه‌های بزرگ نیروهای بزرگ را جذب کرد و ساختمان مهندسی خراسان رضوی باید از نیروهای خوب و متخصص استفاده کرده و این نیروها را آموزش دهد.

سیادت گفت: امروزه در برخی عرصه‌ها وزنه‌ای هستیم که بدون ما نمی‌توانند تصمیم‌گیری کنند، اما آیا در حوزه اقتصادی نیز اینگونه هستیم؟

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن مشهد تصریح کرد: الگوبرداری از کشورهای موفق و الگوبرداری از بهترین شرکت‌ها در بخش خدمات فنی و مهندسی الزامی است.

وی در پایان بیان کرد: ما باید در حوزه همکاری دولت و بخش خصوصی نیز منسجم‌تر بوده تا بتوانیم اثرگذار باشیم.

انتهای پیام/2202/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول