اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم آزادشهر در مجلس:

24 سال انتظار برای راه‎آهن پاسخ خوبی به مردم گلستان نیست

نماینده مردم آزادشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: 24 سال انتظار برای راه‎آهن، پاسخ خوبی برای توسعه شبکه ارتباطی استان گلستان نیست.

24 سال انتظار برای راه‎آهن پاسخ خوبی به مردم گلستان نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رضا صابری بعدازظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گلستان اظهار داشت: بصیرت امروز در حوزه‎های مختلف سیاسی و فرهنگی فضای بسیار خوبی را برای خود نشان داده است.

وی اظهار داشت: در تحولات انقلاب اسلامی واقفیم که اندیشه امام در آگاهی‌بخشی به مردم جامعه ایران توانست نظامی را در دنیا به وجود بیاورد که نظام بی‎نظیری است و این بصیرت تا به امروز توانسته از آرمان‎های امام در دفاع از اصل ولایت‎ فقیه و تبعیت از مقام معظم رهبری عزت ما را در دنیا شکوفا کند و مسیر ما علی‎رغم تمامی دشمنی‎ها مسیر سربلندی و سرافرازی باشد.

وی گفت: تاکید مقام معظم رهبری بر حفظ محیط زیست نشان‎دهنده اهمیت موضوع است و گزارشی که رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی ارائه داد نشان از ناملایمتی‎های جدی ما در حوزه زیست‎محیطی است و حل این مشکلات نیاز به یک همکاری همه‎جانبه دارد.

صابری بیان کرد: این غفلت بشری در مسیر توسعه صنعتی شاید کشورهای غربی را زودتر از ما با آسیب‎های زیست‎محیطی روبرو کرده است و البته آنچه که در کشور ما اتفاق افتاد که کپی‎برداری از کشورهای به اصطلاح متمدن بوده ما را هم با مخاطرات جدی زیست‎محیطی روبرو کرده است.

نماینده مردم آزادشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: واقعیت جدی در استان گلستان این‌گونه است که تا به امروز از آسیب‎های تفکر در حوزه محیط زیست دو نوع مخاطره جدی را شاهد بوده‎ایم.

صابری ادامه داد: شاید بخشی از آنچه که امروز در استان گلستان به عنوان یک استان کمتر توسعه یافته کشور شاهد هستیم از نوع نگاه به عرصه منابع طبیعی و زیست‎محیطی است که گاها به نام بهره‎برداری‎ها و جلوگیری‎ها یا ممانعت‎ها اتفاقاتی می‎افتد.

24 سال انتظار برای راه‌آهن در گلستان

وی اظهار کرد: مردم استان گلستان در مسیر تاریخ از جنبه‎های مختلف اقتصادی و اجتماعی یکی از مدافعان منابع طبیعی و محیط زیست بوده‎اند و امروز مردم ما آمادگی خوبی برای تحقق اهداف حفاظت از محیط‎ زیست دارند.

صابری ابراز داشت: مطالبه مردم استان گلستان در بهره‎برداری مطلوب از دریای خزر تا استفاده گردشگری مناسب در ارتفاعات البرز یا استفاده از تالاب‎های بسیار مهم و با ارزش شمالی و عرصه‎های جنگلی دامنه البرز نشان‎دهنده ثروت‎های بالقوه‎ای است که نیازمند اتخاذ تصمیماتی برای تبدیل به عرصه‎های ثروت اقتصادی است.

نماینده مردم آزادشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدواریم کلید آشوراده به عنوان قطب اقتصادی و گردشگری در سازمان حفاظت از محیط زیست باز شود و این کلید بتواند قفلی که سال‎های سال آشوراده را محدود کرده است به یک گشایش اقتصادی تبدیل کند.

صابری گفت: ما نگرانی سازمان حفاظت از محیط زیست را در توسعه راه‎ها درک می‌کنیم اما به نظر من 24 سال انتظار برای راه‎آهن، پاسخ خوبی برای توسعه شبکه ارتباطی استان گلستان نیست.

وی در پایان ابراز داشت: انتظار و درخواست مردم استان گلستان و استان‎های دیگر در ایجاد خط ریلی گرگان به مشهد مقدس شاید بخشی از نگرانی‎های سازمان حفاظت از محیط زیست در جنگل گلستان را برطرف کند؛ به خصوص اینکه این خط ریلی مسیری خارج از جنگل گلستان را طی می‎کند و نیاز است سازمان حفاظت از محیط زیست این طرح را حمایت کند تا به نتیجه مطلوب برسد.

انتهای پیام/83004/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول