اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:

قوانین دست و پا‌گیر بانک‌ها همچنان مانع توسعه واحدهاست

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: همچنان قوانین سخت‌گیرانه و دست و پاگیر بانک‌های عامل، مانع رونق تولید و واحدهای صنعتی و تولیدی است که در این زمینه باید گره‌ها برطرف شود.

قوانین دست و پا‌گیر بانک‌ها همچنان مانع توسعه واحدهاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحامد عاملی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات چندین واحد تولیدی در دریافت تسهیلات بانکی در اردبیل اظهار داشت: در هیچ کجای دنیا ما به این شدت و حدت سخت‌گیری‌ها در قوانین و مقررات و همچنین پرداخت تسهیلات را شاهد نیستیم که برخی از بانک‌های فعال کشور سعی ‌می‌کنند به اشکال مختلف در این زمینه اختلال ایجاد کند.

این مسئول تصریح کرد: در کنار این قوانین سخت‌گیرانه کمبود منابع پرداختی نیز همچنان تولیدکنندگان را رنج می‌دهد چرا که به شدت تولیدکنندگان ما به سرمایه در گردش و نقدینگی مناسب نیاز دارند.

وی تاکید دولت یازدهم را در حمایت از تولید، سرمایه‌گذاران و برطرف کردن بسیاری از گره‌ها و نارسایی‌ها را بیان کرد و افزود: تلاش همه دست‌اندرکاران اقتصادی بر این است تا موانع پیشرو در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی برداشته شده و قوانین مزاحم نیز از میانه راه برداشته شود.

عاملی از پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به بیش از 40 واحد صنعتی در روزهای آینده خبر داد و یادآور شد: بخش عظیمی از این منابع از طریق صندوق توسعه ملی تامین شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به تخصیص 117 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده برای بهبود وضعیت تولید در بخش‌های مختلف صنعت از محل صندوق توسعه ملی افزود: سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت حمایت از فعالیت تولیدی در استان و توجه به طرح‌های نیمه تمام متناسب با آمایش سرزمینی است.

این مسئول تصریح کرد: این تسهیلات در قالب سرمایه در گردش و ثابت از این محل تامین شده تا صنعتگران و تولیدکنندگان بتوانند موانع و مشکلات پیشرو را با راهکارهای درست و منطقی برطرف کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عاملی در پایان سخنان خود بیان داشت: آنچه در این باب همه ما تلاش می‌کنیم تا به آن دستیابی پیدا کنیم رسیدن به فضای آرامش برای تولیدکنندگان و صنعتگرانی است که همچنان با ابزارها و شیوه‌های مختلف سعی می‌کنند حرکت‌های مثبت و سازنده را در رونق اقتصادی و خلق حماسه اقتصادی انجام دهند.

انتهای پیام/62007/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول