اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده خلخال در شورای استان:

فعالیت عمرانی شهرداری‌ها به حد صفر رسیده است

نماینده شهرستان خلخال در شورای استان گفت: فعالیت‌های عمرانی شهرداران بسیاری از مناطق در روزهای پایانی با توجه به محدودیت‌های منابع عمرانی به حد صفر رسیده است.

فعالیت عمرانی شهرداری‌ها به حد صفر رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وحید کنعانی پیش از ظهر امروز در جلسه تعاملی شورای استان در فرمانداری اردبیل اظهار داشت: ما اعضای شورای استان موظف هستیم تا مشکلات و نارسایی‌های شهرستانی و منطقه‌ای را از طریق مسئولان استانی و حتی کشوری پیگیری کنیم و باید از ظرفیت شورای استان در حل این مشکلات و نارسایی‌ها به بهترین شکل استفاده کرد.

وی عنوان کرد: نباید بیخود و بی‌جهت انتظارات مردم را در حل مشکلات و نارسایی‌‌ها و یا انجام کارهای بزرگ و خارق‌العاده بالا ببریم و اجازه ندهیم در فضای واقعی تصمیم‌گیری‌ها انجام شود.

نماینده شهرستان خلخال در شورای استان ضرورت دعوت از استاندار برای حضور در شورای استان و طرح دیدگاه‌های اعضا و همچنین دیدار با نمایندگان مجلس را به هیئت رئیسه جدید پیشنهاد کرد و افزود: توسعه صنعت گردشگری در جنوب استان اردبیل با وجود ظرفیت‌های گردشگری ناب مناطق متعدد نمونه گردشگری آثار و ابنیه‌های تاریخی، مناظر طبیعی، امامزاده و بناهای مذهبی و معنوی، ابتر و ناقص مانده است.

کنعانی یادآور شد: بیش از 52 سال است که مردم جنوب استان اردبیل چشم انتظار تکمیل راه‌های مواصلاتی به ویژه بازگشایی جاده خلخال - کلور -  درام هستند تا از این طریق بتوانند به مرکز کشور و همچنین استان‌های همجوار با کمترین زمان و مسافت دسترسی پیدا کنند که این امر همچنان با مشکلاتی روبرو بوده و بیش از 12 کیلومتر از این مسیر در هاله‌ای از مشکل و گرفتاری به سر می‌برد.

وی عنوان کرد: شهرستان خلخال همچنان از داشتن شبکه‌های دیجیتالی به رغم وعده وعیدهای مسئولان در رنج و نارسایی به سر می‌برد و تهاجمات فرهنگی جوانان این منطقه را به جد تهدید می‌کند.

نماینده شهرستان خلخال در شورای استان به بلاتکلیفی تکمیل سد بفراجرد در تامین آب شرب خلخال اشاره کرد و بیان داشت: برخی سوء تدبیرهای مدیریتی در سال‌های گذشته گریبان این شهرستان را گرفته و مردم در پروژه‌هایی که بیش از 15 سال است چشم انتظار تکمیل و افتتاح آن  هستند هنوز نارسایی‌ها به چشم آمده است.

کنعانی فعالیت عمرانی شهرداری‌ها و بسیاری از دستگاه‌های عمرانی و خدماتی را در حد صفر دانست و افزود: در این زمینه آنچه که مهم و اساسی به نظر می‌رسد دقت نظر و توجه بیشتر مسئولان امر است تا بخش عظیمی از نارسایی‌ها و مشکلات به تدریج برگزار شود.

کمیته انطباق در فرمانداری‌ها غیر‌قانونی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده کوثر در شورای استان نیز در این جلسه گفت: بر اساس اصل صریح قانون اساسی شکل‌گیری کمیته انطباق در فرمانداری‌ها که در دولت نهم و دهم برای اعمال حاکمیت بیشتر بر شوراهای شهر شکل گرفت، غیرقانونی است.

علیرضا احمدی ادامه داد: تنها شورای عالی استان‌ها می‌توانند مصوبات شوراهای شهر را مورد بررسی  قرار داده و در این زمینه اعلام نظر کرده و موارد اشکال را مطرح کنند.

وی با انتقاد از برخی فشارها و لابی‌گری‌ها در انتخاب دهیاران و شهرداران از سوی فرمانداران و بخشداران خاطرنشان کرد: نباید این رویه در دولت جدید ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه اعضای سه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی،‌ برنامه و بودجه، کمیسیون توسعه و عمران انتخاب شده و دیگر اعضا نیز دیدگاه‌های خود را در خصوص دور جدید فعالیت شورای استان مطرح کردند.

انتهای پیام/62007/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول