اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پلدختر:

قیام 19 دی موجب به وجود آمدن 22 بهمن شد

امام جمعه پلدختر گفت: قیام 19 دی موجب به وجود آمدن 22 بهمن و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شد.

قیام 19 دی موجب به وجود آمدن 22 بهمن شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، حجت‌الاسلام علی محمد لروند ظهر امروز در جمع خبرنگاران سالروز قیام حماسه‌ساز 19 دی مردم قم علیه رژیم ستمشاهی و روز بیعت با امام و رهبری را گرامی داشت و به سالگرد قیام خونین مردم قم در اعتراض به مقاله ساواک علیه حضرت امام خمینى(ره) اشاره کرد و اظهار داشت: قیام 19 دی خط بطلانی بر نیرنگ رژیم ستمشاهی طومار 1400 ساله این رژیم درهم پیچید.

وی با بیان اینکه در تاریخ 16 دی‌ماه مقاله «ارتجاع سرخ و سیاه» با اسم مستعار احمد رشیدی مطلق در روزنامه‌ اطلاعات به چاپ رسید، ادامه داد: انتشار مقاله روزنامه اطلاعات نقطه شروع قیام 19 دی مردم قم بود که اعتراض مردم قم و تعطیلی حوزه علمیه و بازار را به دنبال داشت.

امام جمعه پلدختر، قیام 19 دی 56 را مبدأ خیزش عمومی ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: قیام 19 دی با هدایت مراجع و حضور مردم شکل گرفت و نقطه عطف و به پیروزی انقلاب اسلامی شتاب بخشید و پیام این روز نماد وفاداری مردم به مرجعیت دینی است.

لروند با بیان اینکه 19 دی مبدأ خیزش عمومی ملت ایران است، تصریح کرد: 19 دی روشنگر نقش مردم در تاریخ انقلاب و نشان‌‌دهنده غیرت دینی و انقلابی مردم قم است.

وی عنوان کرد: قیام 19 دی جرقه مهمی و سرآغاز حرکتی شد که به دنبال آن چهلم‌ها برگزار شد و سرانجام رژیم ستمشاهی در برابر اراده ملت به زانو درآمد و در واقع مردم پاسخ دندان‌شکنی به استکبار دادند تا اینکه در 22 بهمن‌ماه به پیروزی شکوهمند مردم منجر شد.

امام جمعه پلدختر اضافه کرد: 19 دی نقطه شروع برخورد با رژیم ستمشاهی بود که در این روز طلاب را از پشت‌بام‌ها به پایین انداختند و حجره‌های آنها را غارت کردند و مأموران شهربانی و ساواک به سوی مردم انقلابی و روحانیون حمله کردند و آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار داده و دستگیر کردند؛ همچنین عده ‌زیادی از مردم و روحانیون در این حادثه به شهادت رسیدند.

لروند در پایان بر ضرورت تبیین و ترویج علل و عوامل و پیامدهای قیام خونین 19دی برای نسل جوان تأکید کرد و یادآور شد: باید گویندگان، سخنرانان و رسانه‌ها ابعاد مختلف این رویداد را به نسل جوان بازگو کنند.

انتهای پیام/2304/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول