اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری

برنامه پنج ساله کنترل آفات گندم تدوین شد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از تدوین برنامه پنج ساله کنترل آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز گندم خبر داد.

برنامه پنج ساله کنترل آفات گندم تدوین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، برزگر اظهار کرد: در راستای سیاست‎‌های وزیر جهاد کشاورزی برای نیل به خودکفایی گندم و کاهش ضایعات گندم، برنامه‌ای جامع در سه بخش آفات، بیماری‌ها و بخش علف‌های هرز تدوین شد.

برزگر با اشاره به اینکه، محورهای این برنامه آفات و بیماری‌های موجود در استان بوده است، گفت: این برنامه با نگاه به پتانسیل‌ها، ظرفیت‌ها، امکانات و اعتبارات موجود تهیه گردیده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در این باره ابتدا مشکلات اصلی موجود استان شناسایی و سپس در جلسه مشترک با محققین محترم بخش گیاه‌پزشکی مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان راه‌حل‌های لازم و سیاست‌های کلی اتخاذ و پیشنهاد شده است.

وی اظهار کرد: تکیه بر روش‌های مبارزه غیرشیمیایی، مدیریت علف‌های هرز به جای مبارزه با آنها، ضدعفونی بذر گندم قبل از کشت، توسعه ارقام گندم محتمل بر بیماری‌ها، سرما و خشکی در استان، مبارزه همگانی با آفت سن گندم و نگاه جدی‌تر به خسارت بیماری‌های ویروسی غلات از محورهای اصلی این برنامه است.

انتهای پیام/68001/ل/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول