اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت کمیته راهبردی جامعه ایمن

همایش آموزشی پیشگیری از اعتیاد در پردیس برگزار شد

همایش آموزشی پیشگیری از اعتیاد به همت کمیته راهبردی جامعه ایمن در پردیس برگزار شد.

همایش آموزشی پیشگیری از اعتیاد در پردیس برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، پیش از ظهر امروز همایش آموزشی پیشگیری از اعتیاد به همت کمیته راهبردی جامعه ایمن شهر پردیس و با همکاری شهرداری این شهر در سالن کنفرانس شهرداری پردیس برگزار شد.

سخنران این مراسم، دکتر مصطفی فروتن، روانشناس، مدرس و محقق علوم رفتاری بود و در جمع شهروندان پردیسی به بیان عوامل اعتیاد و راه‌‏های پیشگیری از اعتیاد جوانان پرداخت.

فروتن در حاشیه این مراسم در گفت‏‏‌وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران در رابطه با این کارگاه آموزشی و راهکارهای کاهش مصرف مواد مخدر در کشور گفت: افزایش مصرف مواد مخدر نه تنها در کشور ما بلکه در تمام دنیا یک پدیده چند عاملی است.

وی اظهار کرد: کاهش مصرف مواد مخدر با مداخله چهار گروه مؤثر اتفاق می‏‌افتد که شامل گروه حاکمیت، مربیان و مسئولان آموزشی، خانواده به عنوان محور توسعه پایدار و آموزش‌‏های چهره به چهره و گروهی به جوانان است.

این محقق علوم رفتاری افزود: این قبیل جلسات نیز کمک شایانی به کاهش ابتلای جوانان به این بلای خانمان‏‌سوز می‏‌کند.

 

فروتن در رابطه با مصرف مواد مخدر در قشر جوان و آموزش‏‌هایی که در این خصوص باید ارائه داد، نیز گفت: بدون تردید متوجه نخواهیم شد که چه کاری انجام دهیم؛ مگر اینکه آسیب‏‌شناسی در این خصوص داشته باشیم و برخورد قهری با این پدیده امکان‏‌پذیر نیست نتیجه دهد.

وی تصریح کرد: حذف کردن صورت مسئله و دستگیری معتاد به تنهایی نمی‏‌تواند کمک حال ما باشد؛ ابتدا باید پدیدارشناسی صورت گیرد؛ یعنی باید مشخص کنیم که چه اتفاقی رخ داده و دانست که فردی از یک خانواده ناپایدار به اعتیاد روی می‏‌آورد و با فردی که از روی رفاه بیش از اندازه به این سمت کشیده می‏‌شود، با هم کاملا متفاوت هستند.

این محقق علوم رفتاری بیان کرد: در اصلی‌‏ترین شرایط، می‏‌توانیم به نقش فیلترهای نظارتی اشاره کنیم و این فیلترهای نظارتی نخستین جایگاهی است که به صورت رسمی با نفرات ارتباط می‏‌گیرد.

فروتن گفت: مدارس باید به عنوان یکی از شاخص‏‌ترین جایگاه‌‏هایی که می‏توانند به مبحث فیلترینگ کودکان بپردازند و بحث‏‌های آسیب‏‌شناسی درستی انجام دهند، باید وارد میدان شوند.

انتهای پیام/2568/ل30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول