اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان خبر داد

وجود 273 کتابخانه عمومی در اصفهان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان گفت: هم اکنون 273باب کتابخانه عمومی در سطح استان وجود دارد.

وجود 273 کتابخانه عمومی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، غلامرضا یاوری ظهر امروز در جلسه انجمن و کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان نطنز که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به وجود چهار شهر در سطح شهرستان تنها دو شهر نطنز و بادرود از کتابخانه عمومی بهره‌مند بوده و سومین شهر(خالدآباد)شهرستان در دهه فجر امسال صاحب کتابخانه عمومی می‌شود و با هماهنگی‌های به عمل آمده با شهرداری و شورای شهر طرقرود به زودی کتابخانه عمومی در شهر طرقرود راه‌اندازی می‌شود.

وی در مورد حوزه مطالعه کتابخانه در شهرستان نطنز افزود: به حمدالله ظرفیت‌ها‌ی فرهنگی خوبی در سطح شهرستان وجود دارد و خواستار راه‌اندازی انجمن خیرین کتابخانه ساز در شهرستان شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با اشاره به اعضای کتابخانه‌های عمومی در سطح استان گفت: در سال 88 هفتاد هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی بوده که این عضویت خوشبختانه در سال 92 به200  هزار نفر رسیده است و در آمار امانت کتاب ماهیانه در سال 88، 74 هزار جلد بوده که در 6 ماهه اول سال 92 به 235هزار جلد در ماه رسیده است.

وی ادامه داد: هم اکنون 273باب کتابخانه عمومی در سطح استان وجود دارد و با نهادها و اداراتی همچون کمیته امداد، بهزیستی، کانون پرورش فکری و هلال احمر تفاهم نامه منعقد کرده‌ایم و کتابخانه‌های آن نهادها را زیرپوشش گرفته و در تجهیز و اهدا کتاب به کتابخانه‌های آن نهادها اقداماتی انجام داده‌ایم.

یاوری بیان کرد: با بررسی‌های انجام شده در برخی  منازل مردم بین 300 تا 10هزار جلد کتاب در قالب کتابخانه شخصی وجود دارد که بعضا خیلی از این کتاب‌ها بلااستفاده مانده و در اجرای طرحی توانستیم 200هزار جلد را از مردم دریافت کرده و به کتابخانه‌ها اهدا کردیم.

وی در مورد ارسال کتاب به کتابخانه‌های عمومی گفت: هم اکنون کتاب‌ها بر اساس نیاز مخاطب و ثبت درخواست در سامانه برای کتابخانه‌های ارسال می‌شود و هر شهروند عضو کتابخانه عمومی می‌تواند در طول سال بین 5 تا 7 جلد کتاب درخواستی خود را از طریق ثبت در سامانه درخواست کند .

انتهای پیام/63025/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول