اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌عامل مجتمع آب‌درمانی وله‌زیر مشگین‌شهر خبر داد

تخفیف ویژه زمستانی آبگرم وله‌زیر مشگین‌شهر

مدیر‌عامل مجتمع آب‌درمانی وله‌زیر مشگین‌شهر گفت: تخفیف ویژه زمستانی برای مسافران و گردشگرانی که در این فصل به مشگین‌شهر سفر می‌کنند در نظر گرفته شده است.

تخفیف ویژه زمستانی آبگرم وله‌زیر مشگین‌شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، چنگیز آقاجانی پیش از ظهر امروز در مراسم راه‌اندازی بخش سرپوشیده مجتمع آب‌درمانی وله‌زیر مشگین‌شهر اظهار داشت: فاز اول این پروژه که در هفته دولت به بهره‌برداری رسید دارای دو استخر مجزا مخصوص بانوان و آقایان با زیر‌بنای یک هزار متر‌مربع است.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای آغاز به کار این پروژه، استخر‌ها فاقد سرپوش بودند که به علت سردسیر بودن منطقه، سرما به داخل استخر نفوذ می‌کرد که در سریع‌ترین زمان ممکن با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد ریال سقف آن با استفاده از طلق‌های آلومینیومی پوشانده شد که مقاوم در برابر هرگونه باد شدید و تگرگ است.

مدیر‌عامل مجتمع آب‌درمانی وله‌زیر مشگین‌شهر به افزایش درجه آب این آبگرم اشاره کرد و یادآور شد: قبل از این که سقف نصب شود دمای خود آب استخر 30 درجه سانتیگراد بود که اکنون دما به صورت متغیر بین 38 و 40 درجه تنظیم شده است و با اینکه استاندارد آبگرم 35 درجه است اما به دلیل سردسیر بودن منطقه و قرار گرفتن این آبگرم در دامنه‌ سبلان مجبور شدیم دما را به این میزان برسانیم.

آقاجانی گفت: در شش ماه نخست سال‌جاری قیمت بلیط‌ها در این مجتمع بر اساس نرخ تعیین شده میراث فرهنگی و نظارت اداره تعزیرات بود به طوری که سعی شد با ورود مسافران از استان‌های همجوار قیمت‌ها را با میانگین استاندارد در نظر بگیریم.

وی تصریح کرد: اما در شش ماه دوم سال و با در نظر گرفتن تخفیف ویژه زمستانی نرخ بلیط ها را به نصف کاهش دادیم به طوری که بلیط ها با نرخ 5 هزار تومان ارائه می‌شود.

این سرمایه‌گذار بخش خصوصی افزود: این قیمت‌ها در مقایسه با قیمت‌های یک سانس استخر در کلانشهرها و سایر شهرهایی که دارای آبگرم هستند قابل قیاس نیست و مسلماً هر کس که فقط برای یکبار وارد این مجتمع شده و از امکانات آن استفاده کند با توجه به منظره و نمای موجود همیشه این مکان را جزو مقصدهای گردشگری انتخاب خواهد کرد.

آقاجانی بیان داشت: برخی از اهالی روستای وله‌زیر که از این مکان کوچ کرده بودند مجدداً به این مکان بازگشته‌اند و حتی برخی دیگر نیز اقدام به ساخت و ساز ساختمان برای سکونت خود کرده‌اند که جای خوشحالی دارد.

وی تاکید کرد: در این پروژه محل‌هایی ویژه برای اقامت مسافران در نظر گرفته شده است اما زمانی که در فصل‌هایی که گردشگر زیاد است اگر با کمبود مکان در این پروژه روبرو شدیم از همین محل‌های نو‌ساز استفاده خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهرستان مشگین‌شهر در 90 کیلومتری غرب استان اردبیل واقع شده است و به جهت واقع شدن در دامنه سبلان این شهرستان از طبیعتی زیبا و آب و هوایی خنک و آب‌های معدنی فراوان برخوردار است.

این شهرستان دارای 9 چشمه معدنی است که به فاصله تقریبی 19 کیلومتری از مرکز شهرستان مشگین‌شهر واقع شده‌اند.

اما با این حال حرکت ستودنی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از اهالی شهرستان مشگین‌شهر در ساخت و احداث مجتمع آب‌درمانی «وله‌زیر» که با معماری خاصی صورت گرفته است نوید‌بخش توسعه شهرستان مشگین‌شهر در صنعت توریسم است.

اما مسئولان باید با توجه جدی به جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های فنی و مادی این بخش در توسعه، عمران، آبادانی و پیشرفت زیربنایی شهرستان مشگین‌شهر گام‌های اساسی را برداشته و با برنامه‌ریزی جامع و اصولی از طریق اعطای تسهیلات ویژه به سرمایه‌گذاران زمینه و بستر مشارکت هر چه بیشتر سرمایه‌گذاران در اداره شهر و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ و ماندگار را فراهم آورد.

انتهای پیام/62009/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول