اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون تشکیلات و روش‌های مالی شورای شهر اردبیل:

شهرداری 4.8 درصد اضافه وصولی داشته است

رئیس کمیسیون تشکیلات و روش‌های مالی شورای شهر اردبیل گفت: شهرداری اردبیل در سال 91 حدود 4.8 درصد اضافه وصولی داشته است که عمدتاً از طریق جریمه کمیسیون ماده 100 تغییر کاربری و پروژه‌های مشارکتی بوده است.

شهرداری 4.8 درصد اضافه وصولی داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد فیضی صبح امروز در جلسه شورای شهر اردبیل و در موضوع بررسی تفریغ بودجه سال 91 شهرداری اظهار داشت: درآمد پیش‌بینی شده برای سال گذشته 100 میلیارد تومان بوده است که کل وصولی درآمد به بیش از 104 میلیارد و 837 میلیون تومان رسیده که رشد 4.8 درصدی را در وصولی‌ها شاهد هستیم.

وی هزینه‌های پیش‌بینی شده برای سال 91 را شامل هزینه‌های جاری و عمرانی بیان کرد و گفت: در حوزه هزینه‌های جاری 35 میلیارد و 500 میلیون تومان و در بخش هزینه‌های عمرانی 64 میلیارد و 500 میلیون تومان عملکرد را شاهد هستیم که در هزینه‌های جاری تغییرات کلی نداشتیم و مبلغ 900 میلیون تومان افزایش را در این زمینه شاهد هستیم.

فیضی از کاهش 4 درصدی هزینه‌های عمرانی خبر داد و خاطرنشان کرد: این کاهش هزینه‌ها مربوط به عدم تملک اراضی منطقه سه و چهار و بهسازی معابر منطقه چهار بوده است که به نظر می‌رسد بخش عمده‌ای از پروژه‌های عمرانی در مجموع با پیشرفت فیزیکی مناسب به ثمر نشسته است.

وی یادآور شد: در مجموع تفریغ بودجه در حالت تعادل و عالی بوده است و میزان تحقق پروژه‌های عمرانی از لحاظ فیزیکی حدود 80 درصد بوده است که به نظر می‌رسد این وضعیت در برنامه‌ریزی سال 91 مطلوب بوده است.

اما با این توضیحات تعدادی از اعضای شورای شهر قانع نشده و ابهامات و سئوال‌های خود را از تفریغ بودجه سال 91 اعلام کردند که بر همین اساس حسین افسانه یکی از اعضای شورای شهر اردبیل از محاسبه نشدن کمک‌های دولتی در سال 91 به شهرداری و هزینه‌کرد آن سئوالی کرد که با پاسخ قانع‌کننده‌ای روبرو نشد و علی هدایتی دیگر عضو شورای شهر نیز از دلایل عمده تحقق نیافتن بودجه‌های عمرانی سئوال کرد که در نهایت با تصویب اعضای شورای شهر مقرر شد برای هفته آینده تفریغ بودجه سال 91 با احتساب هزینه‌کرد کمک‌های دولتی که اعلام شد این کمک‌ها در حدود 2 میلیارد تومان بوده است دوباره به صحن علنی شورا برگشته و در این زمینه تصمیم‌گیری انجام شود.

انتهای پیام/62001/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول