اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آتش‌نشانی نیشابور خبر داد

مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه کاشی و سرامیک با حضور 7 تیم‌

مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور از مهار آتش‌سوزی کارخانه کاشی و سرامیک این شهرستان با حضور 7 تیم آتش‌نشانی خبر داد.

مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه کاشی و سرامیک با حضور 7 تیم‌

سید مهدی حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور گفت: با اعلام این آتش‌سوزی همزمان دو تیم از آتش‌نشانان به محل اعزام شدند که با توجه به گستردگی آتش و خطر سرایت آن به سایر قسمت‌ها دو تیم دیگر از آتش‌نشانی نیشابور، یک تیم از شهر فیروزه، یک تیم از شهر همت آباد، یک تیم از شهر خرو و یک خودرو آتش‌نشانی نیز از تیپ 21 امام رضا (ع) به محل اعزام شدند.

به گفته وی، آتش‌سوزی در داخل سالنی رخ داده بود که انبار انتهای خط تولید بوده و به سرعت کارتن‌های بسته‌بندی کاشی‌ها، آکاسیو و پالت‌های چوبی را شعله‌ور ساخته بود.

حسینی ادامه داد: این سالن که در امتداد شمال به جنوب بود بیش از 1000 متر طول و 150 متر عرض داشت که در مدت زمان کوتاهی حدود 130 متر از طول سالن دچار آتش‌سوزی شد و به سرعت به بقیه قسمت‌ها گسترش یافت.

به گفته مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور، آتش‌نشانان بلافاصله با باز کردن دو مسیر از شرق و غرب سالن با استفاده از دو دستگاه لودر و دو تیم از آتش‌نشانان ابتدا از گسترش آتش جلوگیری به عمل آوردند که با این کار از رسیدن آتش به دستگاه‌های خط تولید و مخازن گازوئیل و رنگ جلوگیری شد.

وی افزود: از سه طرف کار خاموش کردن آتش آغاز شد ضمن اینکه کالاهایی که در خارج از سوله در معرض خطر آتش بودند با استفاده از دستگاه‌های لیفتراک شرکت جابجا شدند.

حسینی یادآور شد: همزمان با هماهنگی ستاد فرماندهی، نیروها و خودروهای داخل شهر نیز مدیریت شدند و با استقرار در چند نقطه تمام شهر را تحت پوشش قرار دادند تا در صورت بروز حادثه و آتش‌سوزی به سرعت بتوانند در محل حاضر شوند.

به گفته وی، با اعلام وضعیت قرمز با استفاده از سامانه پیام کوتاه نیروهای استراحت نیز در ایستگاه‌های خود حضور یافتند تا علاوه بر پوشش کامل شهر نیروهای کمکی به محل آتش‌سوزی اعزام شوند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور ادامه داد: وجود دود زیاد و سطح گسترده آتش مانع از اطفای کامل می‌شد لذا آتش‌نشانان با تلاش بسیار توانستند معبری از شرق به غرب سوله باز کرده تا به طور کامل از سرایت آتش به سایر نقاط جلوگیری کنند اما از آنجا که جابجا کردن کاشی و سرامیک‌های داخل محدوده به سبب از بین رفتن بسته‌بندی، باعث بروز خسارت بیشتر به محصولات می‌شد سه تیم از آتش‌نشانان در محل ماندند تا همزمان با خاموش کردن شعله‌هایی که زبانه می‌کشیدند از سرایت آتش به سایر نقاط جلوگیری کنند.

وی خاطر نشان ساخت: در این حادثه یک نفر از کارگران که برای خاموش کردن آتش با استفاده از خاموش کننده دستی به داخل سالن رفته بود در اثر استنشاق دود بیهوش شده بود که توسط آتش‌نشانان نجات یافت و امدادگران اورژانس 115 وی را به بیمارستان حکیم انتقال دادند.

به گفته حسینی، دو تیم از امدادگران اورژانس و یک تیم از هلال احمر نیز در محل مستقر بودند تا چنانچه برای کسی حادثه‌ای رخ داد بتوانند به سرعت امدادرسانی کنند؛ همچنین اتوبوس امداد اورژانس نیز در محل مستقر بود.

حسینی با اشاره به اینکه علت این حادثه توسط کارشناسان سازمان در دست بررسی است، رعایت استانداردها، توصیه‌ها و ضوابط ایمنی را در پیشگیری از وقوع حوادث مهم دانست و گفت: هنگام وقوع هر گونه حادثه‌ای سامانه 125 آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری در اختیار همشهریان است.

انتهای پیام/2202/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول