اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی فرماندار ماهشهر:

تانکرهای عراقی در ماهشهر ساماندهی شدند

معاون سیاسی فرماندار ماهشهر گفت: تانکرهای عراقی در شهرستان بندر ماهشهر ساماندهی شدند.

تانکرهای عراقی در ماهشهر ساماندهی شدند

فرشاد اسکندری‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماهشهر اظهار کرد: روزانه به طور عمده بیش از یک هزار تانکر عراقی وارد شهرستان بندر ماهشهر می‌شود.

وی افزود: این تانکرها زیر نظر شرکت‌های عمده صادراتی عراق برای ترانزیت مازوت و نفتا به کشور عراق در اسکله‌های تجاری بندرامام بارگیری می‌شوند.

معاون سیاسی فرماندار ماهشهر اذعان داشت: حضور تانکرهای عراقی از دو بعد مثبت و منفی قابل بررسی است.

وی تصریح کرد: از ابعاد مثبت این مسئله می‌توان به جنبه‌های شغلی و اجتماعی مفید آن اشاره کرد.

رئیس اداره سیاسی و انتخابات فرمانداری شهرستان بندر ماهشهر ادامه داد: اما در کنار این جنبه‌های مثبت حضور تانکرهای عراقی در منطقه دارای ابعاد منفی زیادی نیز هست که تبعات زیادی در شهرستان برجای گذاشته است.

اسکندری‌نیا خاطرنشان کرد: اکثر این تانکرها از استان‌های شمالی عراق مانند سلیمانیه و کرکوک وارد ایران می‌شوند و رانندگان این تانکرها به دلیل تفاوت مذهب، با شرایط اجتماعی کشور جمهوری اسلامی ایران آشنایی ندارند و به همین دلیل باعث بروز تبعات منفی در منطقه می‌شوند.

وی به پاره‌ای از مشکلات ایجاد شده توسط تانکرهای عراقی اشاره کرد و گفت: سال گذشته هشت مورد منزل اجاره‌ای که به خانه‌های فساد تبدیل شده بودند توسط دستگاه قضایی بندر امام خمینی کشف و پلمپ شدند.

وی یادآور شد: قاچاق اسلحه، سوخت، مشروبات الکلی و جعل بارنامه‌ها نیز از دیگر تخلفاتی بوده توسط نهادهای امنیتی و انتظامی کشف شدند.

رئیس اداره سیاسی و انتخابات فرمانداری شهرستان بندر ماهشهر اظهار داشت: ایجاد پارکینگ‌های زیاد، در سال‌های گذشته در شهرستان موجب بروز و افزایش این تخلفات شده بود که با همت فرمانداری شهرستان بندر ماهشهر تانکرهای عراقی در کمپ پارکینگ خلیج فارس با ظرفیت 3 هزار تانکر واقع در پنج کیلومتری بخش بندر امام منتقل شدند.

اسکندری‌نیا با بیان اینکه تلاش شده در این کمپ تمام نیازهای رانندگان عراقی فراهم شود، تصریح کرد: تسهیلات و امکانات ویژه‌ای برای تانکرهای عراقی در این کمپ نظرگرفته شده که از جمله می‌توان به ایستگاه آتش‌نشانی، ایستگاه پلیس، ایستگاه تاکسی و ... اشاره کرد.

وی اضافه کرد: با اقداماتی که فرمانداری شهرستان بندر ماهشهر انجام داده شاهد کاهش تخلفات و تبعات منفی ناشی از حضور تانکرهای عراقی در منطقه بوده‌ایم.

انتهای پیام/72016/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول